Díky výraznému postupu prací se 4,4 kilometru dlouhý úsek D7 otevře ještě letos.
„Na stavbě dálnice D7 u Chlumčan zahájili pracovníci stavební firmy pokládku asfaltu na prvním kilometru levého jízdního pásu. Bezespárová pokládka ložné vrstvy se provádí za pomoci finišeru s šířkou lišty na dva jízdní pruhy,“ informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Původně měla nová část chomutovské dálnice začít sloužit až v příštím roce, díky rychlému postupu prací se řidiči dočkají už letos. Dálnice u Chlumčan na konci tohoto roku nebude zprovozněna ale kompletně celá, řidičům bude sloužit v plném profilu v místech, kde vyrůstá v poli poblíž Smolnice a kde naváže na hotový úsek D7 u Sulce.
Rychlým tempem pokračuje výstavba dálnice Praha – Chomutov u Chlumčan na Lounsku. Tento týden se tam začal pokládat asfalt.
„Přibližně na prvních třech kilometrech stavby ve směru z Prahy na Louny bude provoz veden obousměrně v režimu 2+2 v oddělených jízdních pásech se sníženou rychlostí. V úseku od začátku mostu přes Smolnický potok bude provoz sveden do levého jízdního pásu v režimu 1+1,“ popsala mluvčí ŘSD Dana Zikešová.
Až se v průběhu příštího roku dostaví mosty u Chlumčan, úsek se zprovozní kompletně celý. „Mělo by to být v druhé polovině roku 2024,“ dodala mluvčí.

Až se nová část u Chlumčan otevře, měl by být hotový navazující úsek D7 u Loun, jež se rovněž nyní staví. Na konci letošního roku tak řidiči pojedou vyjma mostu u Chlumčan po celistvé dálnici mezi Panenským Týncem na hranici Ústeckého a Středočeského kraje a Postoloprty. Přestavbu obchvatu tohoto městečka do podoby dálnice plánuje ŘSD začít v roce 2025.
Ještě před tím, v příštím roce, chce spustit stavbu tří úseků D7 u Slaného. Kompletně má být dálnice hotová v roce 2028.