Ve všech případech Knovíz – Slaný-západ (6,5 km), Slaný-západ – Kutrovice (3,4 km) a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km) běží nebo se dokončují výběrová řízení. Nejdál je ŘSD u úseku Slaný-západ – Kutrovice, kde vybralo vítězného uchazeče – společnost Silnice Group za nabídkovou cenu 532 milionů korun bez DPH.
U části Kutrovice – Panenský Týnec přišlo ŘSD pět nabídek s minimálními rozdíly od 1,319 do 1,397 miliardy korun bez DPH.
V případě úseku Knovíz – Slaný-západ lhůta pro podání nabídek vypršela dnes, ve čtvrtek 5. září. „Na realizaci akce “D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný–západ” obdrželo Ředitelství silnic a dálnic celkem 5 nabídek potenciálních zhotovitelů v cenovém rozmezí od 1,53 do 2,15 miliardy korun bez DPH. Nejvýhodnější nabídku podalo sdružení společností SWIETELSKY stavební s.r.o. a HERKUL a.s. za nabídkou cenu 1,536 miliardy korun bez DPH, což je 67,6 % předpokládaných nákladů. Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení. Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci," uvedlo ve čtvrtek ŘSD.
„Směřujeme k tomu, aby stavba Slaný západ – Kutrovice začala v říjnu. Další měsíc nebo v prosinci bychom chtěli zahájit stavbu úseku Kutrovice – Panenský Týnec a pokud se vše podaří, tak v prosinci začít se třetí částí mezi křižovatkami Knovíz a Slaný-západ,“ přiblížil Deníku generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Je pravděpodobné, že se všechny tři úseky nebudou pro řidiče zprovozňovat najednou. Jako první se otevře část Slaný-západ – Kutrovice. Ta se zřejmě začne stavět jako první a navíc je nejkratší a stavebně nejjednodušší. Řidičům by nová dálnice kolem Lotouše měla začít sloužit v roce 2026. Zbylé dva úseky v roce 2027.
Dálnice Praha – Chomutov v současné době končí ve směru od hlavního města u Knovíze, zmíněné tři úseky zajistí propojení s hotovými částmi v Ústeckém kraji mezi Panenským Týncem a Louny. V případě pětikilometrové části u Postoloprt se počítá s dokončením v roce 2029, pak bude D7 mezi Prahou a Chomutovem kompletně hotová.