Ministerstvo dopravy přehodnotí plán na dostavbu dálnice D6 mezi Podbořanskem a Karlovými Vary. Podle původního návrhu měla být autostráda užší, a tím pádem by po ní řidiči mohli jezdit maximální rychlostí 110 kilometrů v hodině. Nově by se čtyři úseky měly postavit v plnohodnotné šíři dálnice, což umožní standardní rychlost 130 km/h. Při prohlídce rozestavěného úseku dálnice D6 Praha – Karlovy Vary u Řevničova ve středních Čechách to řekli premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Ministr dopravy se podle svých slov začne přehodnocením plánů zabývat okamžitě. „Já myslím, že tam není o čem přemýšlet,“ doplnil premiér Babiš.

Dálnice D6 mezi Prahou a Bošovem na hranici Ústeckého a Karlovarského kraje měla být v šířce 25,5 metru, dál do Karlových Varů se plánovala o čtyři metry užší. Argumentem je nižší intenzita dopravy oproti jiným částem této komunikace. Navíc by se uspořily náklady na výstavbu, zhruba jedna miliarda korun.

„U dálnice v Karlovarském kraji budou jízdní pruhy stejně široké jako jinde, užší bude odstavný pruh. V určitých vzdálenostech od sebe budou místa, kde budou moci porouchaná auta zastavit,“ vysvětlil loni ředitel karlovarské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Lukáš Hnízdil. Vhodnost takového řešení ukázala ekonomická studie, kterou si ŘSD na dostavbu dálnice D6 nechalo zpracovat.

Stavba Dálnice D6 Lubenec, obchvat 7. 7. 2019  Zdroj: YouTube.com/Ondřej Charvát

Na užší čtyřproudové komunikaci by platila nižší maximální rychlost – zmíněná stodesítka. „Přijde mi to nelogické. V současné době je silnice mezi Bošovem a Karlovými Vary rovná, bez prudkých zatáček, vyhýbá se obcím. Dá se po ní v pohodě jezdit celkem rychle. Přestavba na dálnici, po které by se jezdilo jen stodesítkou, postrádá podle mě smysl,“ je toho názoru Otakar Samuel, který po silnici mezi Podbořanskem a Karlovými Vary jezdí pravidelně.

Užší dálnice se nelíbí ani představitelům Karlovarského kraje. „Budeme požadovat, aby byla šířka 25,5 metru a mohlo se tam jezdit stotřicetikilometrovou rychlostí,“ uvedla hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová.

V současné době je dálnice D6 hotová mezi Prahou a Novým Strašecím, mezi Karlovými Vary a Chebem, dostavěný je také čtyřkilometrový úsek mezi Lubencem a Bošovem na Podbořansku. Staví se dva navazující úseky v celkové délce deset kilometrů mezi Novým Strašecím a Krušovicemi, řidičům začnou sloužit na konci příštího roku. Buduje se i čtyřkilometrový obchvat Lubence, ten má být hotov v roce 2021.

Plán na další roky

V příštím roce chce ŘSD začít stavět čtyřpruh mezi Krušovicemi a Krupou na Rakovnicku. V roce 2021 se mají podle současných plánů stavět navazující obchvaty Hořoviček a Hořesedel.

Poslední ze tří úseků na Podbořansku na jihu Ústeckého kraje se má stavět kolem roku 2025. Stejně tak jako čtyři úseky v Karlovarském kraji.