To je pro řidiče dobrá zpráva. Tou horší je, že se termín dostavby celé dálnice D7 opět posouvá. A to tentokrát na rok 2025. „V případě Panenského Týnce máme zajištěné pozemky, na stavbu je také vydáno pravomocné stavební povolení,“ sdělil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

S uvedením do provozu této části se počítá v roce 2021. Výstavba dálnice odstraní úsek s výskytem závažných nehod. V místě zemřelo v posledních letech několik lidí, například při čelní srážce nákladního auta a dodávky jich bylo sedm.

Přestavbu úseku na dálnici proto vítá i vedení dopravní policie v Lounech. „Za problematické úseky této silnice považujeme obchvaty Postoloprt, Loun a právě Panenského Týnce. Jsou postavené v polovičním profilu budoucí čtyřproudové silnice, řidiči tam často překračují povolenou rychlost a riskantně předjíždějí,“ vyjádřil se už dřív zástupce vedoucího dopravní policie v Lounech Jiří Samuel. Úsek u Panenského Týnce naváže na zprovozněnou dálnici kolem Sulce. Pak mají přijít na řadu sousední části u Chlumčan a Loun, které protáhnou dálnici ve směru na Chomutov.

Zdroj: Youtube

ŘSD ČR - D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu  Zdroj: YouTube.com/Ředitelství silnic a dálnic ČR

V obou případech běží výběrová řízení na firmy, které je postaví.  V případě šestikilometrového obchvatu Loun už mělo skončit, ale vzhledem k opakovaným dodatečným dotazům uchazečů jej ŘSD už desetkrát posunulo.

„Nyní je termín podání nabídek 2. října letošního roku,“ uvedl Studecký. V případě čtyř a půl kilometru dlouhého úseku u Chlumčan mají firmy čas na podání nabídek do září.

V obou případech by se mělo začít stavět v příštím roce, řidičům v tom případě začnou oba dva nové úseky sloužit v roce 2022. Před pár dny zahájilo ministerstvo dopravy stavební řízení k rozšíření obchvatu Loun.

Nejhůř je na tom příprava obchvatu Postoloprt. I tam se současná silnice Praha – Chomutov přemění do podoby čtyřproudové dálnice. Příprava pětikilometrové trasy se protahuje, aktuálně silničáři uvádějí termín výstavby v letech 2023 až 2025.

„V rámci řešení problematiky záplavového území kolem řeky Ohře je nutné provést změnu dokumentace pro územní rozhodnutí,“ vysvětlilo ŘSD časové zdržení přípravy. Stavebně nejkomplikovanější úsek dálnice D7 v celém Ústeckém kraji bude také nejdražší, náklady se odhadují na dvě a půl miliardy korun.

Pokud se současné termíny podaří splnit, bude dálnice D7 v Ústeckém kraji vyjma úseku u Postoloprt za tři roky hotová. Řidičům se výrazně zrychlí cestu do Prahy až s dokončením tří úseků v celkové délce sedmnáct kilometrů ve středních Čechách kolem Slaného. Termín výstavby je tam stejný jako u Postoloprt, tedy až v letech 2023 až 2025. Otázkou ale je, zda stát najde potřebné miliardy.

Nutnost dostavby dálnice se zvyšuje s tím, jak v regionu houstne doprava. Hlavně v souvislosti s novými továrnami - v průmyslové zóně Triangle u Žatce se na ní zvýšil počet kamionů.

Dálnice D7 bude po dokončení dlouhá 82 kilometrů, chybí dostavět necelá polovina. První úsek u Prahy byl zprovozněn v roce 1971.