První dvě takové soupravy jezdí v Ústeckém kraji od února na Děčínsku. Nové vlaky na Lounsku by se měly na kolejích objevit v prosinci, kdy začnou platit i nové jízdní řády, informovala mluvčí Ústeckého kraje Veronika Kindlová. Kraj dopravce požádal, aby soupravy Regionova jezdily na železniční trati Most - Louny - Domoušice - Rakovník.

„Z nových vozidel by měl profitovat maximální počet cestujících, měly by být zároveň plně využity jejich provozní přednosti. Nová trasa z Mostu do Rakovníka vede silně zastavěnou oblastí, v Lounech navíc není možné vlakové soupravy otáčet. Regionova může ale jezdit obousměrně, je tedy ideálním řešením,“ uvedl ústecký hejtman Jiří Šulc.

Regionova mají nahradit dosluhující "motoráčky"

Soupravami Regionova chtějí České dráhy postupně nahradit staré a již nevyhovující motorové vlaky, jež dosud zajišťují regionální osobní přepravu. Během tří let bude po České republice jezdit stovka podobných souprav. Na nových vlacích je namalováno logo Ústeckého kraje, uvnitř jsou informace pro turisty.

Kraj je významným zákazníkem drah, za dopravní obslužnost jim letos dá 375 milionů korun. Podle Šulce kraj chce, aby za tyto peníze doprava odpovídala evropským standardům, což nové motorové vlaky, na rozdíl od těch starých, splňují. Motorové soupravy Regionova vznikají přestavbou letitého motorového vozu řady 810 a přípojného vozu. Cena přestavby je zhruba 21 milionů korun. Souprava nabízí proti svému předchůdci především vyšší komfort i spolehlivost, navíc je bezbariérová. Soupravy vyrábí šumperská společnost Pars nova. Vůbec poprvé se dostala Regionova do pravidelného provozu loni v květnu ve Zlínském kraji.