U Loun se znovu posuzuje, jaký vliv bude mít dálnice D7 Praha – Chomutov na okolní přírodu. Konkrétně šestikilometrový obchvat města, který čeká rozšíření ze současných dvou na čtyři pruhy. Tzv. EIA proběhla už v roce 1994, kvůli novele zákona se ale celý proces musí zopakovat. To posouvá celou přípravu i vlastní zahájení stavby, podle současných termínů by se po dálnici u Loun mohli řidiči svézt někdy v letech 2020 až 2021.
Obchvat Loun patří mezi stovku dopravních staveb v ČR, u kterých se proces posuzování vlivu na životní prostředí musí znovu řešit. V případě dálnice D7 Praha – Chomutov se to týká i navazující části dálnice u Chlumčan mezi Louny a Sulcem.
„Podle požadavků Evropské komise musí být pro stavby s dokumentací EIA podle zákona z roku 1992 vyhotovena dokumentace nová,“ sdělil Jan Studecký, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Obchvat Loun na silnici Praha – Chomutov byl zprovozněn v roce 1999, v roce 2000 se otevřel navazující obchvat silnice Louny – Most. Obchvat Loun je ve dvou pruzích, už při jeho výstavbě se počítalo s jeho budoucím rozšířením na dálnici – tedy na čtyři pruhy.
Při dostavbě se zruší křižovatka Louny střed u Cítolib, křižovatka Louny západ se přestaví. Směrem na Zeměchy vyroste kruhový objezd, křižovatka tak dostane stejný tvar, jaký má při výjezdu na Most.