Kvůli zákazům vjezdů a parkování v centrech měst se řidiči stěhují na jejich okraje.

Velká vozidla tak hyzdí většinu výjezdů ze Žatce i Loun, města v nejbližší době neplánují stavbu parkovišť. V Žatci platí zákaz nočního parkování kamionů, minulý týden byl zákaz rozšířen i na přívěsy.

Řidiči kamionů často nechtějí platit drahé stání na soukromých parkovištích nebo jim na ně nepřispívá jejich zaměstnavatel, a hledají proto volná místa, která jsou zadarmo. Ta se nacházejí většinou přímo u výjezdů z měst, kamiony tak v Žatci hyzdí například příjezd od Podbořan, kde stojí na místě bývalého skladu posypu, nebo u kruhového objezdu u Kauflandu.

Často také stojí u výjezdu na Louny. „Naším cílem je hlavně ochránit obyvatele Žatce. Těm řidiči kamionů stáli přímo pod okny a často brzo ráno hlasitě startovali svá auta. Řidiči mají možnost parkovat na soukromých pozemcích,“ uvedl Aleš Kassal, žatecký místostarosta s tím, že řešit vztahy mezi řidiči a zaměstnavateli není v kompetenci města.

K jeho názoru se připojuje také lounský místostarosta. I v Lounech je pohyb kamionů omezen, hodně jich pak stojí například na silnici nedaleko benzínové stanice Shell.

Radnice dávají ruce pryč

"To že řidiči nemají na parkoviště peníze, to přece není naše starost. To si musí vyřešit sami se zaměstnavateli,“ řekl Jan Čermák a dodal, že podle jeho názoru je v Lounech dostatečné množství soukromých parkovacích míst.

Louny přesto chtějí záchytné parkoviště v budoucnu postavit, zatím neví, zda bude zdarma nebo za poplatek. „Je to úplně čerstvá myšlenka, ale v příštích letech bychom chtěli odkoupit pozemek u příjezdu ze Zeměch. Na tomto místě by záchytné parkoviště jednou mohlo vzniknout, ale je to zatím jen ve stádiu úvah,“ upozornil Jan Čermák.

Žatec o výstavbě centrálního parkoviště pro kamiony neuvažuje vůbec, tamní radnice to nevidí jako závažný problém. „Stálo by to několik desítek milionů korun, což si myslíme, že je zbytečné. O výstavbě vůbec neuvažujeme,“ dodal Aleš Kassal.