Stalo se tak v neděli, trať byla kvůli tomu 24 hodin zavřená. Nákladní vlaky využívaly objízdnou trasu, osobní přepravu České dráhy nahradily autobusy. „Pokleslou kolej jsme podsypali štěrkem a podbili. Provoz byl znovu obnoven, byť se sníženou rychlostí,“ uvedl Rudolf Galbavý, přednosta železniční stanice Chomutov.

Stav kolejí na trati mezi Březnem a novou zastávkou v Droužkovicích sledují odborníci, kteří tam provádějí měření. Odborná geotechnická firma zpracuje návrh projektu průzkumu v oblasti poklesu koleje formou kopaných sond a penetrace. „Geofyzikálnímu průzkumu podrobí i celý úsek zářezu v délce asi 500 metrů,“ uvedla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty.

Pozdě a ještě s problémy

Na základě výsledků sond se budou dělat případná další opatření. První vlaky vyjely na přeložku železniční trati u Března letos 1. dubna. Po nových kolejích měly přitom vlakové soupravy jezdit už od ledna 2004. Práce zkomplikovala a prodražila právě výstavba tunelu dlouhého 1,7 kilometru. Jeho strop se několikrát propadl, původní termín tak nebylo možné dodržet. Na možná rizika při využívání přeložky upozornilo odborové sdružení železničářů. Odboráři poukazují na geologickou nestabilitu území. Přeložka uvolní zásoby hnědého uhlí pod starou železniční tratí a umožní jeho těžbu.