Státu se už několik let nedaří vykoupit pozemky potřebné pro stavbu nové mimoúrovňové křižovatky silnic I/7 Praha – Chomutov a I/27 Most – Plzeň na Žatecku. Kvůli velkému počtu dopravních nehod je ta současná řidiči nazývána křižovatka smrti. Situace se ještě zhoršila po otevření továren v blízké zóně Triangle. Dnes tam dojíždí za prací auty a autobusy více než tisíc lidí, v příštím roce se má tento počet zněkolikanásobit.

Kruhový objezd má být ještě letos

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce proto ještě do konce letoška na křižovatce postavit provizorní kruhový objezd. Ten má zvýšit bezpečnost dopravy a zlepšit průjezdnost křižovatky z vedlejší silnice Žatec – Most. „Zahájení stavby mimoúrovňové křižovatky je v nedohlednu, proto jsme museli sáhnout kvůli zvyšujícímu se provozu k provizornímu řešení,“ uvedl Václav Filip, pověřený řízením výstavby na ŘSD v Chomutově. „Stále ještě probíhá vyvlastňovací řízení pozemků, které začátek výstavby mimoúrovňové křižovatky brzdí. Zatím jich máme vykoupeno přes 60 procent,“ dodal.

Podle jeho slov má být kruhový objezd hotový do konce letošního roku. Stavební práce mají trvat dva až tři měsíce. „S uzávěrkou křižovatky se nepočítá. Řidiče čeká pouze dopravní omezení,“ sdělil Filip. Mimoúrovňová křižovatka se v místě měla začít stavět už v roce 2002. Kvůli problémům s výkupem pozemků to ale nebude ani letos.

Kromě vlastního mimoúrovňového křížení silnic Praha – Chomutov a Most – Žatec má být v místě na silniční síť napojena i zóna Triangle. Stavba křižovatky má stát zhruba čtvrt miliardy korun. „Se stavbou mimoúrovňové křižovatky začneme, jakmile se nám podaří získat všechny pozemky,“ sdělil Václav Filip. Podle Renného Komínka, ředitele ŘSD Chomutov, je termín, kdy to bude, nejasný. „Vyvlastňování pozemků je problematické,“ sdělil.

Naopak ještě letos se zřejmě začne stavět navazující úsek čtyřproudové silnice R7 kolem průmyslové zóny Triangle k v současnosti budované křižovatce u Bitozevsi. „Pozemky máme vykoupené, čekáme, až nabudou právní moci všechna stavební povolení. Pak dojde k výběrovému řízení na firmu, která silnici postaví. Poté se může začít stavět,“ uvedl Renné Komínek. Stavba 5,4 kilometru úseku má vyjít na 630 milionů korun.