Snaha by byla, ovšem komunikace trochu vázne. Tak se dá shrnout aktuální využití aplikace Lepší místo, ke kterému přistoupilo město Louny před několika týdny.

Prostřednictvím aplikace může každý občan snadno a rychle upozornit radnici na nepořádek či problém. Stačí k tomu mobilní zařízení s internetem nebo domácí počítač. Stručný tip, doplněný třeba fotografiemi, míří přímo na městský úřad.

Tato možnost Louňany zjevně zajímá. Zatím bylo odesláno celkem šestnáct podnětů. Jde například o střepy rozsypané na ulici, upozornění na nevhodné dopravní značení, špatnou údržbu veřejné zeleně nebo přetékající kontejnery na separovaný odpad.

Aktivita se projevila až dnes

Radnice sice podněty řeší, v samotné aplikaci Lepší místo se to ale občané dosud nedozvídali. I několik týdnů staré tipy byly v úterý 18. srpna stále označeny jako nové; bez sebemenší reakce. To se začalo měnit až po přímém dotazu Deníku, proč město není v aplikaci aktivní. „Již se na tom pracuje a v co možná nejkratší době bude vše zakomponováno," ujistila Lenka Rubešová z kanceláře úřadu.

Čtěte více: Lidé posílají na radnici první tipy, co jim v Lounech vadí

„Veškeré dotazy jsou aplikací Lepší místo zasílány přímo na podatelnu městského úřadu, následně se evidují a předávají k vyřízení příslušným odborům. V několika případech nestačí pouze stanovisko odboru, ale také vyjádření dalšího orgánu, například komise," vysvětlila L. Rubešová. „Hledáme co možná nejlepší řešení, jak s touto aplikací pracovat, ve vztahu k řešení jednotlivých podnětů. Věříme, že časem dovedeme vše k dokonalosti – ať již v samotném řešení podnětů, či práci s aplikací," slíbila.

Praxe usnadní používání 

S nápadem na využití aplikace Lepší místo, která je ke stažení zdarma, přišla Komise pro otevřenou radnici při Radě města Louny. „Chceme, aby lounští občané neřešili problémy jen u piva nebo na sociálních sítích, jen si stěžovali. Ale aby dali vědět těm, kteří s tím daným problémem mohou něco udělat," vysvětlil již dříve předseda zmíněné komise a zároveň radní Pavel Janda.

Prozatím se zdá, že myšlenka má slušnou šanci se uchytit. Hodně bude záležet na tom, zda radnice k aplikaci a komunikaci přes ni přistoupí skutečně aktivně.