Je v ulicích města nepořádek? Vandalové zase něco zničili? Je potřeba řešit nějaký problém? Nemlčte! Radnice v Lounech zavede novou službu, která má zjednodušit komunikaci mezi občany a městským úřadem. V reálném čase a s podporou multimédií.
Komise pro otevřenou radnici při radě města v minulých dnech prosadila využití mobilní aplikace Lepší místo. Jde o službu pro takzvané „chytré" mobilní telefony, která umožňuje přímo a ihned poslat příspěvek, podnět či stížnost na svou radnici. „Jednoduše pokud půjdu po ulici a uvidím třeba vysypaný koš nebo něco podobného, mobilem situaci vyfotím a odešlu s krátkým vysvětlením na radnici. A tam už to mohou operativně řešit a vyzvat technickou správu k úklidu," vysvětluje Pavel Janda, lounský radní a zároveň předseda zmíněné komise.
Cílem snahy je nabídnout všem občanům jednoduchou a rychlou možnost přispět k lepšímu životu v Lounech. „Chceme, aby lidé neřešili tyto problémy jen u piva, jen si stěžovali, ale aby dali vědět těm, kteří s tím daným problémem mohou něco udělat," dodává P. Janda.
Město Louny využije bezplatnou formu aplikace pro mobilní telefony Lepší místo. Podle oficiálních internetových stránek projektu zatím aplikaci využívá 96 měst a obcí a 4639 uživatelů. Jejich počet podle webu prý stále roste, stejně jako odeslaných tipů. Ve čtvrtek v poledne jich podle tamní statistiky bylo odesláno už 2727.