Podle Rudolfa Náhlovského, vedoucího dopravní policie v Lounech, se výrazně na silnicích snížil počet vraků. Hlavně těch, které byly za pár korun dovážené ze zahraničí, zejména Německa.
„Problémy s technickým stavem máme ale se zemědělci a malými soukromými dopravci,“ řekl Deníku. Podle jeho slov hlavně při sezonních pracech, zvláště pak při sklizni chmele, zemědělci vyjíždějí prakticky s veškerou technikou. A mnohdy i s velmi starými traktory, které jsou ve špatném technickém stavu.
„Nějaké výmluvy, že traktory jezdí jen po poli, nás nezajímají. Nějak se na to pole přece musí dostat. A kudy jinudy než po silnicích,“ řekl R. Náhlovský. Velkým problémem jsou například sjeté pneumatiky, neboť zemědělci nechtějí investovat do nového „obutí“ traktoru, který je v provozu jen pár dní v roce.
Hlavně s pneumatikami mají problémy také někteří menší přepravci. Nové „gumy“ na nákladní auta jsou pro ně velmi drahé, vyjdou na desítky tisíc korun. A tak jezdí na starých a sjetých. „Dokonce se nám dříve stávalo, že u policejní hlídky zastavil sám řidič nákladního auta se sjetými gumami, abychom mu odebrali malý technický průkaz. S tím, že to teprve donutí jeho šéfa koupit nové pneumatiky. Ti řidiči si sami uvědomovali, že jízda na sjetých gumách může být nebezpečná,“ řekl Rudolf Náhlovský.
Dnes už ale policisté na místě odebrat technický průkaz nemohou. Přestože se podle policistů technický stav osobních aut v okrese Louny zlepšuje, stále patří Lounsko, Žatecko a Podbořansko mezi místa v České republice s nejstarším vozovým parkem.
Průměrný věk osobních automobilů je v okrese Louny 15,15 let, což je čtvrtý nejvyšší věk mezi okresy v ČR. Hůře na tom jsou už jen okresy Chomutov, Děčín a Jeseník. Naopak nejmladší auta mají lidé v okresech Praha západ, Mladá Boleslav a Zlín.