Obchvat Lubence na Podbořansku na silnici Praha Karlovy Vary a ani žádná jiná silnice se v okrese Louny nezačne v nejbližších letech stavět. Vyplývá to z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) s výhledem na roky 2013 a 2014, který v závěru roku schválila Poslanecká sněmovna.

Vývoj situace najdete
v souvisejících článcích vpravo!


Obchvat Lubence se má stavět v rámci výstavby čtyřproudové rychlostní silnice R6 Praha Karlovy Vary. Ta ale patří mezi ty komunikace, na které dolehne nedostatek peněz na výstavbu dopravní infrastruktury v ČR.

Osmikilometrový úsek u Lubence měl stát zhruba čtyři miliardy korun, Ředitelství silnic a dálnic jej proto rozdělilo na dvě části nejprve se má postavit vlastní obchvat severně od Lubence s třistametrovým mostem přes údolí Blšanky, který odvede dopravu z městečka. Následovat má navazující úsek směrem na Prahu, který povede jižně od současné silnice. Ani tak peníze na obchvat ve schváleném rozpočtu SFDI nejsou. Počítá se jen s částkou 16 milionů korun, která je určena na vypracování dokumentace ke stavebnímu povolení.

Podobně byly rozdělené i stavby dalších úseků na silnici R6, kdy se mají nejprve postavit obchvaty obcí a pak úseky mezi nimi. To je příklad Hořovic a Hořesedel na Rakovnicku. Ale ani na ně nejsou peníze. Nejdál v přípravě ze všech úseků na silnici R6 mezi Karlovými Vary a Novým Strašecím je obchvat Řevničova. Kdy se ale začne stavět, také není úplně jisté.

V nejbližších letech se na silnici R6 ani nepočítá s pokračováním v roce 2010 zahájené a následně přerušené stavby úseku Lubenec Bošov. Rovněž na něj nejsou peníze a to i přes to, že zhotovitel nabízí dvěstěmilionovou slevu. Podle smlouvy by měla stavba úseku stát dvě miliardy. Prostavěno tam bylo předloni 31 milionů korun, a to hlavně při skrývkách ornice a přeložkách sítí.

Pokračovat se nebude nikde

Schválený rozpočet SFDI nepočítá v okrese Louny v nejbližších letech ani se žádnou jinou stavbou silnice. Řidiči tak nemohou počítat například s obchvaty Velemyšlevsi či Žiželic na silnici I/27 mezi Žatcem a Mostem a ani s pokračováním výstavby čtyřproudové silnice R7 Praha Chomutov.

Výjimkou je 16 kilometrů dlouhý úsek mezi Chomutovem a zónou Triangle u Žatce, který se staví a pro řidiče se má otevřít v příštím roce.