Obchvat Lubence, který bude součástí dálnice D6 Praha - Karlovy Vary, má stále šanci, že se začne stavět v příštím roce. Stejně tak jako desetikilometrový úsek dálnice D6 ve středních Čechách kolem Řevničova a Krušovic, který by řidičům ze Žatecka a Podbořanska výrazně zlepšil cestu do Prahy. Tyto úseky dálnice D6 totiž zůstávají v seznamu prioritních dopravních staveb, o kterých jedná Česká republiky s orgány Evropské unie.

Tyto úseky se měly stavět už letos, ale potíž je v tom, že prošly procesem posouzení vlivu na životní prostředí (tzv. EIA) před několika lety a ČR dosud nebyla schopno tento proces dát do souladu se současnou evropskou legislativou. EU proto nechce na tyto stavby poslat dotace, problémy se starými posudky na životní prostředí má v Česku přes 100 dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. U drtivé většiny z nich se proto budou tyto časově dlouhé procesy opakovat.

Zvláštní režim

Vláda ČR vybrala 11 pro tuzemsko prioritních staveb, mezi nimi i zmíněné úseky na D6, u nichž má nahradit posouzení vlivů na životní prostředí novela zákona. Ta by tyto dopravní stavby převedla do zvláštního režimu. Místo nového posouzení, čímž by se příprava staveb prodloužila, by stačilo rozhodnutí vlády nebo ministerstva životního prostředí. Pokud by se tento zvláštní postup podařilo při jednáních s orgány Evropské unie prosadit, rozhodnutí vlády nebo ministerstva o vybraných stavbách by mohlo podle premiéra Bohuslava Sobotky padnout na podzim, projekty by pak získaly stavební povolení a po výběrovém řízení na zhotovitele by je bylo možné příští rok začít stavět.

V takovém případě by se řidiči dočkali nových úseků dálnice D6 v roce 2019.