Velké problémy způsobuje lidem v Lubenci hlavní silniční tah z Prahy do Karlových Varů. Obci, ani správci komunikace, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), se stále nedaří vyřešit houstnoucí dopravu v centru obce. Alespoň částečně mají pomoci nové dopravní značky.

Doslova nemožné je někdy přejít silnici I/6 Praha – Karlovy Vary v centru Lubence. Obcí se tu řítí velké množství osobních i nákladních vozů, často rychlostí o mnoho přesahující povolené limity. „Někdy je to o zdraví. Přechody jsou totiž moc dlouhé, lidé nestačí přejít,“ řekl Deníku lubenecký starosta Bohumil Peterka. V Lubenci proto není výjimkou spatřit chodce, který doslova číhá mezi projíždějícími vozy uprostřed silnice, aby mohl rychlou chůzí přejít zbytek komunikace.

Na přechody s ostrůvky nemá radnice peníze

Nejjednodušším řešením by bylo vybudování ostrůvků pro chodce uprostřed frekventované komunikace. „Obec na to nemá finanční prostředky. Dohodli jsme se ale se správcem komunikace, že necháme vypracovat studii, která nám napoví, jak by celé řešení mohlo vypadat. Realizace by pak přicházela v úvahu v příštích letech,“ pokračoval starosta. Obec chce s problémem něco dělat ještě letos. „Chceme nechat umístit nové dopravní značky, které by v obci ještě snížily rychlost a uvažujeme i o drobných povrchových úpravách silnice, které by řidiče zpomalily,“ dodal Bohumil Peterka.

Kruhový objezd zřejmě nebude

Vedení Lubence před časem uvažovalo i o možnosti zřízení kruhového objezdu v obci, aby se doprava zpomalila. ŘSD ale není tomuto řešení nakloněno, nechce příliš investovat do úseku, ve kterém má v příštích letech vzniknout úplně nová rychlostní komunikace R6. Ta by měla většinu dopravy zavést mimo obec a definitivně tak vyřešit problémy lubeneckých občanů.

Na Podbořansku má R6 protnout úsek v délce 21 kilometrů, náklady na stavbu se odhadují na 7,5 miliardy korun. Ty už má ŘSD zajištěné. Podle vládního usnesení má být celá R6 hotova v roce 2010. Současné vedení ministerstva dopravy vidí jako reálné datum dokončení této komunikace o tři roky později. „Dodržení termínu dostavby R6 v roce 2013 je reálné. Nicméně vzhledem k tomu, že ve fázi přípravy staveb narážíme na řadu problémů, úplně přesný termín se splnit nedá,“ uvedla Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.