Žatecká firma Mach3net, která poskytuje internetové připojení v okrese Louny, čelí velkému problému. Po prodeji stovek pohledávek vyšlo najevo, že někteří klienti byli neoprávněně označeni jako dlužníci.

Pražská společnost Crex, která pohledávky odkoupila, po nich začala dlužné částky navýšené o penále okamžitě vymáhat.

Společnost chybu přiznala. „Kvůli systémové chybě byli někteří naši zákazníci vedeni jako dlužníci. Došlo k tomu asi ve třiceti případech. V mnoha případech se tak stalo kvůli špatně vyplněnému či vůbec neuvedenému variabilnímu symbolu při platbě, byla to chyba zákazníků. Částky nemohly být přiřazeny k fakturám,“ připustil problém jednatel společnosti Petr Žáček.

Firma zároveň odmítá tvrzení Žateckých novin, že by s poškozenými zákazníky nekomunikovali. „Okamžitě jsme problém začali řešit. Rozeslali jsme všem dotčeným omluvný dopis s nabídkou kompenzace. Je možné, že se k nám někdo nedovolal kvůli vytíženosti telefonní linky, v žádném případě jsme se ale neskrývali. To je přání konkurence, která nás chce poškodit,“ zdůraznil Petr Žáček.

Poškození zákazníci dostali omluvu. „Přišel nám dopis s požadavkem na asi 20 tisíc korun. S poskytovatelem internetu jsme už ale v kontaktu, nic platit nemusíme a omluvili se nám,“ potvrdila například Lenka Koňariková.

Za dlužníka byla označena i Renata Šimonová. „Nic jsem nedlužila a najednou mi přišel dopis, že mám platit. Zkontrolovala jsem si všechny platby a byly vedeny na správný účet, z mé strany určitě k pochybení nedošlo. Zkoušela jsem několikrát do firmy volat ale bez úspěchu, pak mi přišel omluvný dopis a poskytli mi jednoměsíční slevu na služby.“