Hned dvě žádosti o změnu jízdního řádu městské hromadné dopravy (MHD) řešila v minulých dnech radnice v Lounech. Obyvatelé chtěli, aby jeden z ranních spojů na lince číslo 1 jezdil i během prázdnin. Jinak se totiž jedná o spoj, který využívají především školáci. Radní ale změnu odmítli.

„Šlo o žádosti s odůvodněním, že se lidé tímto autobusem dostávají do práce. A když během prázdnin nejede, způsobuje jim to komplikace," uvedla Blanka Sunkovská, vedoucí odboru správy majetku lounské radnice. Problém je ale v malé vytíženosti spoje, kvůli které se nevyplatí, aby vůz vůbec na trasu vyjížděl. „Spočítali jsme ji na 1,27 osoby na kilometr, což je opravdu málo," dodala Blanka Sunkovská.

I tak je ale podle statistik v Lounech služba MHD zajištěna v největší míře z řady okolních měst. „Například v Žatci ročně městská doprava při ceně sedm korun za základní jízdenku najede 150 tisíc kilometrů. Stejná cena je i v Lounech, ovšem tady linky najedou 300 tisíc kilometrů za rok," upozornila vedoucí odboru lounské radnice. Podle jejího výčtu pak například v Kadani najedou městské autobusy ročně asi 110 tisíc kilometrů a lidé platí základní cenu 10 korun, v Roudnici nad Labem pak MHD obslouží 42 tisíc kilometrů se základním jízdným osm korun.

V Lounech i Žatci zajišťuje autobusovou MHD Dopravní podnik Ústeckého kraje. Město Louny na ni loni přispělo částkou 7,4 milionu korun, radnice v Žatci zmíněnému dopravci poslala přibližně čtyři miliony korun.