Rekonstrukci, která trvala více než rok, završí zatěžovací zkouška, která je naplánovaná na sobotu 29. října. "Konat se bude v průběhu celého dne, o potřebné zatížení mostu se postarají dvě lokomotivy Sergej a jeřáb EDK 750,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Nová konstrukce nahradila ocelový most z roku 1907, který už byl ve špatném stavu.

Na stavbě dálnice D7 Praha – Chomutov u Loun dnes, v pondělí 17. října, probíhají zatěžovací zkoušky nejdelšího mostu, při které se ověřuje jeho nosnost a pružnost.
Nová polovina dálnice u Loun se otevře příští týden. Probíhají na ní zkoušky

Lokomotiva řady 781, přezdívaná Sergej, je dieselová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu. Zkonstruoval ji lokomotivní závod v Luhansku na východní Ukrajině v letech 1962 až 1964. První lokomotivy přišly z tehdejšího Sovětského svazu k Československým státním drahám v roce 1966, obdržely jich na šest set kusů. Dnes už je v Česku v provozu jen několik Sergejů.