Podle sčítání dopravy z roku 2005 po něm denně projede dva tisíce aut. Tomuto zatížení už nevyhovuje. Most bude zbourán a vedle něj bude ještě letos postaven nový. V pondělí 11. června byla jeho stavba slavnostně zahájena.

Stavbu mostu za 38,5 milionu korun zaplatí vlastník silnice Ústecký kraj. „Ústecký kraj převzal před několika lety od státu čtyři a půl tisíce kilometru silnic. Jejich zanedbanost jsme vyčíslili na čtyři a půl miliardy korun. Právě u mostů a propustků je situace v Ústeckém kraji v rámci republiky nejhorší,“ uvedl včera Jiří Šulc, hejtman Ústeckého kraje.

Úvěr 800 milionů korun

Jeho slova potvrzují nedávné havárie propustků v Pšově na Podbořansku a Břvanech na Lounsku, které uzavřely důležité silnice. Kraj si podle jeho slov vzal proto úvěr od České spořitelny ve výši 800 milionů korun, ze kterého bude mimo jiné rekonstruovat část silnic. „Výstavba nového mostu v Libočanech je čtvrtou akcí placenou z tohoto úvěru. Už se tak stalo v případě rekonstrukce mostu v Rumburku a silnic Křímov – Vejprty a Děčín – Ústí nad Labem,“ připomněl hejtman.

K zahájení vlastní výstavby 30 metrů dlouhého mostu mezi současným a jezem na Liboci by mělo dojít během dvou týdnů a hotov má být za 32 týdnů. Objížďka se neplánuje, řidiči budou využívat do dokončení nového starý most. „Nový most je důležitý i pro dopravní obslužnost strategické průmyslové zóny Triangle nedaleko Žatce. Do konce letošního roku v ní najde práci na 2000 lidí,“ uvedl hejtman Šulc.

V Libočanech začíná stavba nového mostu