Hlavní žatecké vlakové nádraží má nově zrekonstruovaná nástupiště. Jejich přestavba je součástí prací na trati Žatec – Chomutov, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) spustila loni a dokončí letos na jaře. Celkové náklady činí přibližně 850 milionů korun, nová nástupiště dostalo také nádraží v nedalekých Hořeticích.

V rámci rekonstrukce došlo na modernizaci trati mezi Žatcem a Březnem u Chomutova, díky ní se zkrátí jízdní doby vlaků mezi Žatcem a Chomutovem.

Nová nástupiště v Žatci nahradila stará, mají rovnější, asfaltový povrch. Daleko větší objem peněz si ale vyžádala rekonstrukce železničního svršku a zabezpečovacího zařízení na trati. „Došlo na výměnu kolejového roštu, vybraných výhybek a nástupišť ve stanicích Žatec a Hořetice. Opravily se některé mosty a propusti," sdělil Marek Illiaš, tiskový mluvčí SŽDC. Vyměnily se kolejnice i pražce, došlo k opravám železničních přejezdů.

Moderní zabezpečení

Součástí modernizace tratě je i výměna zabezpečovacího zařízení. „Zastaralá zabezpečovací zařízení nahradily moderní typy, které kromě vyšší úrovně bezpečnosti výrazně spoří požadavky na počet dopravních zaměstnanců. Dopravny Žatec, Žatec západ a Velichov byly sloučeny do jedné dopravny Žatec," vysvětlil Marek Illiaš. „Provoz celého úseku Žatec – Hořetice – Březno u Chomutova bude po ukončení prací 31. května 2017 efektivnější, bezpečnější a dojde rovněž ke zkrácení jízdní doby vlaků," dodal.

Železniční trať mezi Žatcem a Chomutovem je poměrně využívaná, jezdí po ní rychlíky Most – Plzeň a spěšné vlaky Jirkov – Lužná u Rakovníka s možností přestupu na Prahu. Využívaná je také pro nákladní dopravu, zejména pak pro přepravu hnědého uhlí z blízkých dolů. Součástí trati je před pár lety vybudovaná přeložka mezi Chomutovem a Březnem, kde se nachází v současné době nejdelší železniční tunel v České republice.