Oprava hlavní silnice I/27 Žatec - Plzeň mezi Pšovem a Blšany v první polovině prosince skončila. Stále je však v obou směrech uzavřená, jezdí se objížďkou přes Podbořany. K obnovení provozu na frekventované silnici dojde až během ledna. Brání tomu nevyřešená administrativa.

Komunikace je přitom uzavřená už od druhé půlky srpna. „V současné době jsou všechny stavební práce ukončeny a začalo kolaudační řízení. Ředitelství silnic a dálnic vyzvalo zhotovitele k doplnění všech potřebných dokladů,“ sdělila před vánočními svátky mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová.

Původní uzavírka silnice byla v plánu od 20. srpna do 20. října, z důvodu komplikací při odstraňování původních konstrukčních vrstev se však práce protáhly. Opravy neskončily ani v nově stanoveném termínu, který byl 15. listopadu. Vše se podařilo dokončit až v prosinci.

„V případě, že se ukáže pochybení na straně zhotovitele, bude ŘSD postupovat dle smluvních podmínek,“ reagovala Nina Ledvinová na dotaz ohledně možných finančních postihů ze strany ŘSD.

AUTA TRHALA KRAJNICE

Mezi Pšovem a křižovatkou u Letova poblíž Blšan se v délce několika set metrů postavila silnice prakticky znovu. V místě byla terénní vlna, kvůli úzké šířce silnice se často trhaly krajnice a poškozoval asfalt. Komunikace je nyní v místě rovnější, o trochu širší, na krajích jsou svodidla a rovněž nové odvodnění.

Uzavřený úsek silnice I/27 na Podbořansku.

Dokončený úsek silnice uzavírají na obou koncích betonové zátarasy. Ty ale někdo posunul, takže se mezi ně osobní auto bez problémů vejde.

Na uzavření silnice v obou směrech upozorňují dopravní značky v Pšově a u Očihova. Právě přes Očihov a Podbořany pak objízdná trasa vede.

„Samozřejmě nám vadí, že se uzavírka hlavní silnice neúměrně prodlužuje, zvláště když jsou práce už hotové. Pro Podbořany to znamená další dopravní zátěž, což je při absenci obchvatu města nepříjemné,“ sdělil podbořanský starosta Radek Reindl.

Podle jeho slov nejsou ulice města na takovou zátěž připravené, projíždějící kamiony ve snaze se vzájemně vyhnout ničí obruby chodníků a další dopravní stavby. „Už jsem upozornil Ústecký kraj, který je vlastníkem silnic v Podbořanech, po kterých objížďka vede, aby zajistil opravu,“ poznamenal starosta.

Řada řidičů volí jinou objízdnou trasu. Před Vánocemi se o kousek dál, mezi Pšovem a Radíčevsí, opravovala jiná silnice. Provoz tam řídily semafory. Šoféři na trase mezi Žatcem a Blšany si tak v časté míře navykli odbočit z hlavní silnice už v Radíčevsi a jezdí přes Milčeves, Libořice a Liběšovice. Tamní silničky třetí třídy však také nejsou na zvýšený nápor aut stavěné. Na řadě míst jsou už proto kvůli kamionové dopravě poškozené.