Dlouhé kolony a zdržení několik minut. To čeká v současné době na řidiče v Žiželicích na Žatecku, kteří jedou po silnici I/27 Most – Plzeň. Rozsáhlou rekonstrukcí tam prochází mostek přes potok Hutná, staví se prakticky nový. Provoz je sveden do jednoho jízdního pruhu, řídí jej semafory. Práce mají trvat téměř až do konce letošního roku.

Přitom už v příštím roce se má u Žiželic začít stavět obchvat, který z obce odvede tranzitní dopravu. Řada lidí se proto ptá, zda nešlo s opravou mostku počkat, až se bude jezdit kolem vesnice po nové silnici. Kolony aut a zdržení by tak odpadly.

„Po zprovoznění obchvatu nám stát předá mostek do našeho majetku. Chtěli jsme, aby se ale nejdřív opravil, jinak bychom ho nepřevzali. Naše představa byla, že se práce provedou až po otevření obchvatu, až tady nebude takový provoz. Bohužel to dopadlo takhle,“ uvedl Petr Kvítek, starosta Žiželic.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale nešlo s opravami otálet. „Most byl ve špatném stavebně technickém stavu a jeho oprava spočívá v kompletní výměně nosné konstrukce. Ta je s ohledem na zajištění bezpečnosti provozu nezbytná a nebylo možné čekat s realizací až po dokončení výstavby obchvatu,“ sdělila Nina Ledvinová, tisková mluvčí ŘSD.

Podle ní je sice začátek výstavby obchvatu naplánován na příští rok, termín je ale hodně optimistický. Nová silnice totiž povede komplikovaným územím, kde v minulosti došlo k řadě sesuvů. Před zahájením stavby bude proto ještě nutné provést podrobné průzkumy přímo v terénu.

Téměř shodná situace panuje na druhé straně okresu Louny. Na silnici I/6 Praha – Karlovy Vary se v současné době opravuje povrch silnice u Lubence. I tam na řidiče čekají několik měsíců semafory a zdržení. Přitom už letos se má začít stavět obchvat městečka, který odvede dopravu z uvedeného úseku silnice. Její povrch je po zimě ale ve špatném stavu, proto ŘSD přistoupilo k opravám dřív, než po dokončení obchvatu Lubence. To by mělo být v roce 2020.