Nový úsek D7 vede v polích nalevo od současné trasy silnice I/7 ve směru od Prahy na Chomutov, část stojí v polích na vysokém náspu, který naopak přechází do hlubokého zářezu. U Chlumčan dálnice vede po mostní estakádě, která překonává dvojici potoků, železniční trať a silnici mezi Blšany u Loun a Cítoliby.

Přes mosty u Chlumčan se bude zatím jezdit obousměrně po levé polovině dálnice. V okolí křižovatky Louny východ začnou stavbaři pracovat na pravém jízdním pásu dálnice, který povede v trase současné silnice I/7. Z ní se musí nejprve odklonit doprava na novou dálnici. Na šest měsíců se proto uzavře sjezd na Louny, uzavírka je v plánu do června 2024.

Kompletní zprovoznění dálnice u Chlumčan je stanovené na příští rok v srpnu, dokončení stavby se vším všudy pak na únor 2025.

Zasněžená pole na západním okraji Loun. V budoucnu na jejich místě vznikne nová městská část Skalka.
Bydlení pro sedm tisíc lidí, škola, sportovní hala. Louny chystají nové čtvrti

Zprovozněním části u Chlumčan vznikne celistvý úsek dálnice mezi hranicí Ústeckého a Středočeského kraje u Panenského Týnce a Louny v délce zhruba 16 kilometrů. D7 je kompletní na Chomutovsku a mezi Prahou a Slaným, celá dálnice v délce zhruba 80 kilometrů má být hotová v roce 2028.

Příští rok chce ŘSD začít stavět úseky u Slaného včetně obchvatu Lotouše, jako poslední se začne v roce 2025 s částí u Postoloprt.

Mohlo by vás zajímat: Těžké nákladní vozy prověřují nové mosty na D7 u Chlumčan

Zdroj: Deník/Petr Kinšt