V třetím ročníku soutěže speciálních a neobvyklých piv, který se konal během gastronomického festivalu Znojemský hrozen 2011, bodovaly pivovary Heineken, Svijany a Žatecký pivovar.

Jejich piva obsadila první místa ve třech kategoriích klání, kam přihlásilo 11 pivovarů celkem 24 vzorků piv. Mezinárodní festival televizních a rozhlasových pořadů a reklamních spotů o gastronomii Znojemský hrozen proběhl v minulých dnech.

Nejpočetněji zastoupenou kategorií byla kategorie světlá speciální piva, kam pivovary přihlásily 13 vzorků piv. „Vítězem kategorie se stalo pivo Březňák ze skupiny Heineken ČR,“ uvedla za pořadatele festivalu Dana Frantálová. V kategorii polotmavé a tmavé pivní speciály byly přihlášeny čtyři vzorky. Vítězem se stalo pivo Svijanská kněžna z Pivovaru Svijany. V kategorii neobvyklých piv, v níž soutěžilo sedm vzorků piv, zvítězilo Dožínkové pšeničné pivo od Heinekenu a bezlepkové pivo Celia, který vyrábí Žatecký pivovar. Cenu předsedy poroty za nejvíce nominací získalo pivo Svijanská kněžna z Pivovaru Svijany, uvedla Frantálová.

Přes výrazné rozšíření speciálních piv zůstává vedoucí pozice nejoblíbenějšího piva v ČR spodně kvašenému ležáku českého typu. Ten se na celkové spotřebě piva v Česku podílí více než 99 procenty.