Je tma, nevlídno, navíc poprchává. Nohou plynový pedál ve svém autě, kterým jste se vydali na cestu domů, jen „lechtáte”. Jedete opatrně, velmi pomalu. I tak ale máte v některých zatáčkách starosti vejít se na silnici, která při horší viditelnosti zaniká. Splývá s okolím, nerozeznáte, kde je ještě komunikace a kde už škarpa nebo pole. Chybí patníky, vodorovné značení…

Že takovou situaci znáte? Asi často jezdíte po silnici z Podbořan do Kadaně nebo na druhou stranu, na Očihov. Komunikace II/224 prochází kompletní rekonstrukcí, šoféři si stěžují, že je nebezpečná. Ústecký kraj, jako investor, nabádá k opatrnější jízdě.

„Byla mlha, jel jsem sotva třicet. Někdy jsem ale vůbec nevěděl, jestli jedu správně. Nikde žádné patníky, nic, čeho bych se mohl chytit,” stěžuje si Martin Šumbera.I další šoféři mají problémy. „V noci je to hodně nebezpečné. Silnice se ztrácí,” přitakává Pavel Musil.

Musí dojít k tragédii?

Problém s chybějícím značením se projednával také na podbořanském zastupitelstvu.„V noci mají řidiči velké problémy. Mělo by se alespoň v zatáčkách přidat značení a patníky, aby zbytečně nedošlo k nějaké tragédii,” apeloval na investora rekonstrukce, jímž je Ústecký kraj, například zastupitel Vladimír Záhorský.

Kraj si je problému vědom, zároveň ale upozorňuje, že řidiči musí přizpůsobit jízdu ztíženým podmínkám. „Rozhodli jsme se zprůjezdnit přes zimu, kdy se nepracuje, celou trasu, abychom minimalizovali problémy řidičů. Aby nemuseli jezdit po zdlouhavých objížďkách. Je ale třeba vzít na vědomí, že trasa je stále staveništěm, řidiči jsou na to upozorněni dopravními značkami,” říká Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí Ústeckého kraje.

Provizorní značení

Situaci má zlepšit alespoň částečné rozmístění bezpečnostních prvků. V nejvíce problematických místech už má být, nebo v nejbližších dnech přibude, značení. Kraj dojednal změnu se společnostmi Herkul a VHS Podbořany, které dva roky trvající rekonstrukci provádějí.„Firmy na vlastní náklady, pro zajištění vyšší bezpečnosti, osadí dočasně dvě stě čtyřicet plastových vodících sloupků. Budou umístěny hlavně v zatáčkách. Provedeno je v rozsahu přibližně pěti a půl kilometru také vodorovné dopravní značení – vodící čáry v zatáčkách,” vypočítává zlepšení Hanáčková.

A kdy si řidiči konečně oddechnou? Celá rekonstrukce má být hotova do konce září 2012. „Konečná obrusná vrstva silnice, úprava krajnic, konečné osazení vodících sloupků a vodorovné dopravní značení budou prováděny postupně v roce 2012,” dodala tisková mluvčí.

Oprava silnice II/224 z Kadaně, přes Podbořany, do Očihova začala na jaře 2011. Dva roky trvající rekonstrukce přijde kraj na 632 milionů korun, část získal investor z evropských fondů. Opraveno má být celkem 29 kilometrů. V příštích letech má navázat také opravu úseku až do Petrohradu.