„Nabídky jsou v cenovém rozmezí od 3,477 do 4,121 miliardy korun bez DPH. Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení,“ informovalo ŘSD. Na stavbu má pravomocné stavební povolení, zahájení stavby předejde rozsáhlý záchranný archeologický výzkum.

„Začít stavět bychom chtěli v květnu nebo červnu,“ sdělil generální ředitel Radek Mátl. Řidičům by poslední úsek D6 na Podbořansku měl začít sloužit na konci roku 2026.

Zmíněné sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů nyní staví na D6 9,2 kilometru dlouhý úsek u Hořesedel za 1,9 miliardy korun ve středních Čechách a navazující 5,2 km dlouhou část dálnice u Hořoviček za dvě miliardy.

Mladá řidička s vozem Škoda Kodiaq na konci dálnice D6 ve směru Karlovy Vary – Praha jela 135 km/h. V místě, kde je „osmdesátka“.
Mladá řidička má problém. Na konci D6 u Lubence to přehnala s rychlostí

Úsek na jihu Ústeckého kraje bude se svými 12 kilometry nejdelší, který se mezi Prahou a Karlovými Vary postaví. Počítá se s celkem 170 stavebními objekty včetně 16 mostů a dvou protihlukových stěn. Jeden z mostů překlene budoucí přehradu Kryry. Severně od Černčic vyroste mimoúrovňová křižovatka, od které v budoucnu v souvislosti s chystaným vodním dílem povede nová silnice do Kryr.

Původně měl být úsek kratší, kvůli urychlení stavby obchvatu Lubence v letech 2018 až 2021 se čtyři kilometry D6 východně od obce z přípravy vypustily a postaví se až teď.

V trase budoucí dálnice D6 na Podbořansku proběhl před několika měsíci zjišťovací výzkum.
Podbořansko čeká rozsáhlý archeologický výzkum. Může změnit pohled na region

Výstavba dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary běží svižným tempem. V současné době D6 od Prahy končí u Krušovic, navazující úsek u Krupé chce ŘSD zprovoznit letos v srpnu. Rozestavěné jsou zmíněné obchvaty Hořesedel a Hořoviček, u obou se počítá s dokončením v roce 2025. Za rok tak bude D6 od Prahy hotová k jesenické křižovatce, po dokončení úseku do Lubence se kompletní čtyřpruh protáhne až k hranicím Ústeckého a Karlovarského kraje. U Lubence je v provozu obchvat a úsek k Bošovu v celkové délce 10 kilometrů.

Čtyři části dálnice na Karlovarsku chce ŘSD stavět v letech 2025 až 2028. Jako první se zřejmě bude stavět osmikilometrový úsek Bošov – Knínice.

Mohlo by vás zajímat: Jen velké parkoviště. V Lounech zvažují proměnu centrálního náměstí

Zdroj: Deník/Petr Kinšt