Řidiči v Podbořanech se mohou těšit na kruhový objezd, který by tam měl vzniknout příští rok v rámci rekonstrukce celé silnice Kadaň – Podbořany – Očihov – Kryry. Křížení ulic Dukelské a Revoluční je největším dopravním uzlem v Podbořanech. Denně tam projede více než šest tisíc vozidel, značná část z toho jsou kamiony.

Dlouhé kolony

Problémy jsou hlavně v pátek odpoledne, kdy se v místě tvoří dlouhé kolony vozidel. Radnice se snaží již dlouho s dopravní situací v centru města něco dělat. Původně chtěla, aby situaci vyřešil Penny Market, který nedaleko bude letos stavět svůj obchod. Ten sice městu pomoc přislíbil, novou křižovatku ale nepostaví.

Nová naděje svitla pro Podbořanské v minulých dnech. Krajský úřad totiž začal jednat o rekonstrukci silnice vedoucí z Kadaně do Podbořan a dále na Očihov a do blízkých Kryr. „Dopravní situace v centru města nás hodně tíží. Na jednáních, která jsme s krajským úřadem vedli, jsme si dali tři podmínky a vypadá to, že budou akceptované a že by se mohlo v příštím roce začít stavět. Rekonstrukce nynější komunikace myslím ten problém vyřeší,“ řekl Deníku Radek Reindl, starosta Podbořan.

Situace je vážná

Mezi podmínkami je také stavba kruhového objezdu. „Chceme, aby do doby, než se komunikace bude opravovat, byla hotová oprava vodovodu v Dukelské ulici. Dalším naším požadavkem je oprava mostku také v Dukelské ulici a v neposlední řadě chceme vyřešit situaci na křižovatce Dukelská a Revoluční, trváme na tom, aby tam byl postaven kruhový objezd. Situace tam je vážná, řešit se musí a myslíme si, že kruhový objezd bude pro dané místo nejlepší,“ pokračoval starosta.

Lidé v Podbořanech řešení tíživé dopravní situace v centru města vítají. „Hodně mi provoz v centru vadí, špatně se tam i přechází,“ řekl například Jaroslav Šulc. Na rekonstrukci komunikace přijdou peníze z Evropské unie. „Rekonstrukce silnice v úseku Kadaň – Podbořany – Očihov – Kryry – Petrohrad je připravována jako projekt hrazený z prostředků Evropské unie. Bude zařazena do seznamu ROP NUTS II Severozápad s termínem realizace v roce 2009,“ potvrdil informace Deníku František Janačík z Krajského úřadu Ústeckého kraje.

Stavba kruhového objezdu v centru města není jediným opatřením, které chce podbořanská radnice udělat pro snížení dopravní zátěže. „V příštích letech chceme propojit ulice Valovskou a Alšovu. Část vozidel, hlavně ze sídliště, by tak nemusela jezdit přes centrum,“ informoval Radek Reindl. Radnice se také snaží přiblížit silnici I/27 blíže městu. „Vyvolali jsme jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic. Silnice by byla blíže k Podbořanům a odvedla by tak část kamionů,“ dodal podbořanský starosta. Zastupitelé Podbořan také v minulých měsících schválili vypracování studie, kudy by měl jednou vést případný obchvat města. Jeho výstavba však může být aktuální nejdříve za 10 až 15 let.

Kamionů by mohlo ubýt

Podbořany chystají silniční obchvat

Do Podbořan se chystá Penny