Konečně. Už bylo na čase, aby se přechody daly do pořádku. Byla to ostuda města.
Jen jestli ale barva vydrží, snad to udělají kvalitněji než napoprvé, shodují se lidé v Podbořanech, když se jich zeptáte na nedávno nové přechody pro chodce. Práce na nich se v roce 2008 vůbec nepovedly a přišly dlouhodobé spory, které stále pokračují, i když společnost Silnice Group po měsících odkladů začala s nápravou.
„Konečně se s tím něco děje, už to byla ostuda. Snad to teď bude hezčí,“ říká Pavla Mayerová. Vítá, že se na ulicích v Podbořanech začalo něco dít.
Přechody, které město nechalo na všech hlavních tazích za čtyři miliony zrekonstruovat v roce 2008, rychle vypadaly, jako by se na ně nesáhlo desítky let.
Barva se loupala za pár týdnů
Už za několik týdnů po úpravách, v listopadu 2008, se začal odlupovat červený brzdící nástřik i 3D efekt, který měl také řidiče zpomalit. Nic z toho ale nefungovalo. A po více než roce byl stav „nových“ přechodů katastrofální. Přidala se totiž i zima a některé byly pořádně děravé. Lidé ve městě dlouho nenacházeli jiná slova než katastrofa, ostuda, vyhozené peníze, odbytá práce.
S opravami přechodů konečně začala firma Silnice Group před několika týdny. Celou dobu prý ale na radnici nikdo nevěděl, co všechno společnost bude dělat. „Nějaké úpravy skutečně proběhly, firma nám poslala dopis, ve kterém tvrdí, že reklamace považují za dokončené, my jsme je ale zatím nepřevzali,“ uvedl starosta Podbořan Radek Reindl.
O vyjádření ke kauze zpackaných přechodů v Podbořanech jsme od listopadu 2008 několikrát požádali také zástupce společnosti Silnice Group. Nikdy ale na dotazy Deníku neodpověděli, vedení firmy mlčí.
Radnice v Podbořanech požadovala plošné opravy na většině poškozených přechodů, firma na některých místech opět jen záplatovala. „Stav přechodů byl strašný, požadovali jsme proto po firmě plošné opravy. Uvidíme, co všechno vlastně firma opravila. Teď posoudíme, co všechno opravili, co jsme požadovali, a hlavně jak. Posoudíme hlavně kvalitu provedení,“ popsal starosta.
Právě kvality provedených prací se bojí i lidé z Podbořan. Viděli totiž, jak se pracovalo v roce 2008 při první pokládce, tehdy měla společnost Silnice Group na akci údajně subdodavatele.
Barva začala brzy opadávat
„Barva tehdy začala opadávat hned několik dní po dokončení, drolilo se to. Není se ale čemu divit, vždyť to dělali za špatného počasí. Práce určitě nebyla odvedena kvalitně,“ viděl už před více než rokem Jan Ambra.
A souhlasí s ním i radnice, která má v ruce posudek znalců, který potvrzuje, že při akci nebyly dodrženy normy a technologické postupy a odvedená práce nebyla kvalitní. „Snad to tentokrát udělali pořádně,“ věří Pavla Mayerová.
Radnice se například bojí, aby se brzdící červený nástřik nezačal opět rychle odlupovat. Dělníci při nynějších opravách totiž údajně odfrézovali jen poškozenou část a položili na některé přechody jen „záplatu“. Radnice se ale bojí, že do spár bude zatékat a problém se může vrátit. „Až po odborném posouzení se vyjádříme, jestli se současnými opravami souhlasíme nebo ne,“ dodal Reindl. Pokud se město s firmou nedohodnou, zvažují, že se už obrátí na soud.
Na přechodech v minulých týdnech proběhla i oprava asfaltového povrchu. Právě na špatný povrch silnic si údajně stěžovala firma Silnice Group a svalovala na ně i část viny za rozbité přechody. Opravy platilo a provádělo město, stály 160 tisíc korun. „Byl to náš vstřícný krok, uznali jsme, že asfalt je na některých místech okolo přechodů hodně rozbitý. Byla to součást naší původní dohody s firmou, ale ta ji potom nechtěla dodržet. Chtěli po městě větší spoluúčast, to jsme nemohli akceptovat, nedohodli jsme se. Přesto jsme naší část dohody splnili,“ dodal Radek Reindl.
ŽATECKÝ A LOUNSKÝ DENÍK JE NA FACEBOOKU! STAŇTE SE FANOUŠKEM!