Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karlovarskou silnici je třeba dostavět ve čtyřech pruzích

Podbořansko - Uvedla to studie odborníků. Část má být podle navržené varianty ve standardní šířce, úseky na Karlovarsku pak užší.

31.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Soňa Ličková

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) hledá možnosti, jak dostavit rychlostní silnici R6 Praha – Cheb – Karlovy Vary. V současné době je čtyřproudová komunikace hotová ve dvou ucelených částech –  mezi Prahou a Novým Strašecím a také Karlovými Vary a Chebem. Mezi těmito úseky zbývá dostavět zhruba 80 kilometrů silnice, včetně úseků na Podbořansku. Náklady se odhadují na 40 miliard korun, které stát ovšem nemá.

ŘSD proto hledá technická řešení, jak silnici zlevnit. Její trasa už je vytyčena. Jednou z možností, jak cenu podstatně snížit, je zúžení silnice. ŘSD si proto nechalo vypracovat studii, která měla napovědět, jaké řešení by bylo nejvhodnější.

Čtyřpruh, úzký čtyřpruh nebo třípruh

Jedna z posuzovaných variant byla, že se čtyřproudová silnice postaví v dnes standardní šířce pro rychlostní komunikace, která je  25,5 metru. Druhá varianta posuzovala o čtyři metry užší čtyřproudovou silnici. Třetí zvažovanou možností byl pak tzv. „vystřídaný" třípruh, tedy klasická dvouproudová silnice, v obou směrech by se pak střídal třetí pruh.

„Ekonomické hodnocení prokázalo dostatečné přínosy všech posuzovaných variant. V závěru studie zpracovatel  doporučuje z posuzovaných variant, s přihlédnutím ke všem skutečnostem, pokračovat v přípravě a následně realizovat tzv. kombinovanou variantu," sdělila Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD. „Nyní probíhají intenzivní jednání mezi ŘSD a Ministerstvem dopravy ohledně možných variant. Závěry z tohoto jednání by měly být známy v průběhu srpna," dodala.

Nejlepší  je kombinovaná varianta

Ve studii navržená kombinovaná varianta počítá s tím, že by se mezi Novým Strašecím a Karlovými Vary dostavěla silnice ve čtyřpruhovém uspořádání. Mezi Novým Strašecím a Bošovem na hranici Ústeckého a Karlovarského kraje ve standardní šíři 25,5 metru. To se tedy týká i tří úseků na Podbořansku včetně obchvatu Lubence nebo už rozestavěného a přerušeného úseku Lubenec –  Bošov. Zbylá část silnice R6, tedy úseky v Karlovarském kraji, by se podle doporučení studie měla stavět v užší variantě, tedy se šířkou 21,5 metru.

Silnice R6 mezi Novým Strašecím a Karlovými Vary má jít v koridoru nynější komunikace I/6. Úplně se má vyhnout všem městům a obcím na trase. Jako první se pravděpodobně začnou stavět jejich obchvaty, zřejmě  první přijde na řadu úsek kolem Řevničova a Krušovic. Ve druhé „vlně" mají následovat úseky kolem Lubence na Podbořansku a Hořesedel, Hořovic a Krupé na Rakovnicku.

Silnice se zařadí mezi dálnice

Karlovarská rychlostní silnice by se  měla zařadit do české dálniční sítě. Již nyní je součástí  transevropské dopravní sítě (TEN-T).
Její dostavba, nebo alespoň některých úseků, by se mohla spolufinancovat z evropského operačního programu Doprava v novém programovacím období na roky 2014 až 2020.

Autor: Petr Kinšt

31.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Chaty ve Smolnici vykrádal padesátiletý muž

Volební urny už začali úředníci stěhovat ze skladů do jednotlivých volebních okrsků.
5

Někteří volební lídři zůstanou v kraji, další vyrazí do Prahy

Speciální vlak ukončí sezonu na Švestkové dráze

Lounsko - Speciální souprava se salonním vozem projede trať Českým středohořím příští víkend.

ANKETA: Zavedli byste přímou volbu starostů?

Ústecký kraj, Lounsko - Patnáct zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím osmi stran v Ústeckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky.

Levý nebo pravý břeh? Žatec řeší, kde by mohl být kemp

Žatec - Radnice chce turistům nabídnout místa pro stanování.

AKTUALIZOVÁNO

Dva lidé zemřeli v Jirkově kvůli šesti stovkám. Žhář půjde na 15 let do vězení

Ústí nad Labem, Jirkov - Pachatel nalil na dveře toluen a zapálil ho. Obyvatelé bytu se už nedostali ven.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení