V době, kdy není téměř na nic, se vyslovení těchto slov rovná téměř zázraku. Peníze jsou! Na opravu silnice II/224 z Kadaně do Podbořan a Očihova přijdou stamiliony z evropských fondů. Rekonstrukce ale už měla startovat. Zatím se zdá, že se opět odkládá. A hned tak se nezačne.
Už od roku 2009 běží výběrové řízení, která firma bude akci dělat, se ale stále neví. V průběhu řízení se vyskytly problémy. Kraj přitom ve svých plánech avizoval, že by chtěl s rekonstrukcí začít už v první polovině letošního roku. „Zahájení prací v letošním roce je vážně ohroženo, protože zatím nelze dokončit výběr zhotovitele,“ připustila Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí Ústeckého kraje. Výběrové řízení totiž přezkoumává Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Rekonstrukce úseku Kadaň – Podbořany – Očihov má stát přes 500 milionů korun, hlavně bude financována z evropských fondů. Oprava 29 kilometrů má být první etapou, další, silnice až do Petrohradu, má následovat v příštích letech. „Akce není odsunuta, bude zahájena neprodleně po dokončení výběru zhotovitele. Věříme, že práce v úseku Kadaň – Podbořany – Očihov bude možné zahájit nejpozději začátkem roku 2011,“ ujišťuje Hanáčková.
Řidičům se odklady nelíbí
Neustálé odkládání se ale nelíbí lidem z Podbořan a okolí. „Termín zahájení se neustále mění a odkládá. O tom, že rekonstrukce začne, kraj mluvil už před třemi roky. Mrzí nás to, odsouvání nám způsobuje další problémy,“ je rozčílený starosta Podbořan Radek Reindl.
Součástí rekonstrukce je totiž také vybudování kruhového objezdu v Podbořanech na křížení ulice Dukelské a Revoluční. Na nejfrekventovanější křižovatce v centru města se často tvoří dlouhé kolony, radnice by ráda dopravní situaci v centru trochu zklidnila.
Projíždějí tudy všechna osobní a nákladní auta, často do nedaleké průmyslové zóny, vyjet z křižovatky je někdy o hodně silných nervech řidičů. Komunikace už je také ve špatném technickém stavu.
„Nové řešení křižovatky by mělo vylepšit dopravu v centru, řidičům by se mělo ulevit. Každého odkladu je proto škoda. Navíc se jedná o hlavní tah městem a kvůli tomu, že se má tato silnice kompletně renovovat, už tam nesměřují žádné peníze na malé opravy, neudržuje se, a je proto ve špatném stavu,“ řekl starosta Podbořan Radek Reindl.
Otálení vadí i blízkému Krásnému Dvoru. „Kvůli špatné statice byl pro nákladní dopravu loni uzavřen mostek v Podbořanech a kamiony to teď často objíždějí přes nás,“ přidal se krásnodvorský starosta František Kuna.
Výběrové řízení řeší antimonopolní úřad
Začátek oprav je ale zatím stále ve hvězdách. Výběrové řízení bylo zahájeno už v roce 2009, zájemců ale bylo mnoho, a tak bylo losem určeno, kdo se může zúčastnit. „Po omezení počtu zájemců náhodným výběrem, který se prováděl losem, podal jeden z nevybraných uchazečů námitku k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Úřad bohužel zatím nerozhodl,“ sdělila Magdalena Hanáčková, mluvčí Ústeckého kraje.
Další postup tak záleží na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Hrozí další průtahy. „V případě zamítnutí stížnosti bude možno pokračovat v řízení. Pokud námitku přijme, bude nutné provést nové omezení počtu uchazečů,“ dodala.
ŽATECKÝ A LOUNSKÝ DENÍK JE NA FACEBOOKU! STAŇTE SE FANOUŠKEM!