Denní provoz vlaků se na takzvanou Švestkovou dráhu vrátí od prosince příštího roku. Kraj zatím smlouvu nezveřejnil v registru smluv, o podpisu informoval v tiskové zprávě. Cena za jeden kilometr je 108,50 korun, kraj objednává celkem 510 tisíc vlakokilometrů ročně.

„Pro naši firmu je obnova plného provozu velkou výzvou. Rádi nabídneme cestujícím ve vlaku řadu dalších doplňkových služeb,“ řekl při podpisu generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.

Firma, která koupila trať vedoucí po jižním úpatí Českého středohoří, původně určenou k likvidaci, chce ještě během příštího roku lokálku dál modernizovat a zvýšit na ní rychlost, současně upravit i nástupiště. Během roku 2019 chce spustit i kampaň, aby se lidé vrátili do vlaků na této trase.

„Věřím, že se obnovou provozu výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří. Trať tak může sloužit nejen k výletům, ale bude mít místo i v každodenním životě regionu,“ prohlásil hejtman Oldřich Bubeníček.

Vizualizace jednotky RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Vozy budou upraveny do zelené barvy.

Vizualizace jednotky RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Vozy budou upraveny do zelené barvy. Zdroj: AŽD Praha

AŽD na trasu nasadí modernizované nízkopodlažní jednotky Regiosprinter, budou upraveny do zelených barev Dopravy Ústeckého kraje (DÚK).

Společnost v Německu pořídila celkem čtyři jednotky, které zamíří na modernizaci do CZ LOKO. Vlaky by měly projít podobnými úpravami jako pro GW Train Regio včetně například montáže toalety.

Vlaky pojedou z Mostu do Lovosic a Litoměřic každé dvě hodiny, mezi Třebívlicemi a Litoměřicemi bude provoz posílen na poloviční hodinový interval. Ve vlacích bude platit tarif DÚK, kde jsou pro každého cestujícího možné na území Ústeckého kraje přestupy s jedinou jízdenkou mezi všemi vlaky, autobusy a téměř všemi MHD v regionu. Jízdenky bude možné zakoupit přímo ve vlaku.

Provoz pravidelných osobních vlaků na trati Most - Lovosice skončil na konci roku 2007, kdy jej kraj přestal objednávat z důvodu nevyužívání, nízké rychlosti a celkově nízké dopravní atraktivity bez naděje na zlepšení. V roce 2016 trať od státu koupila firma AŽD Praha a začala do její obnovy masivně investovat.