Za jakých podmínek to bude možné, ukáže rozhodnutí, které vydá Krajský úřad Ústeckého kraje. V minulých dnech zahájil územní řízení, důležitou fázi pro přípravu pětikilometrového úseku dálnice Praha – Chomutov u Postoloprt. Ten bude poslední na celé osmdesátikilometrové trase D7, který se postaví. Podle současných předpokladů to bude v letech 2026 až 2029.

V polovině března letošního roku nabyly právní moci výjimky z ochrany zvláště chráněných druhů rostlin a živočichů, díky čemuž mohl krajský úřad územní řízení nyní zahájit. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládá, že důležité rozhodnutí, očekává se dokument v rozsahu několika set stran, získá letos. Pak chce požádat o stavební povolení. Na těchto procesech, výkupech pozemků a výběrovém řízení na zhotovitele bude záležet, kdy stavba za více než tři miliardy korun začne.

„Jsem přesvědčen, že jsme schopni stavbu do dvou let zahájit,“ řekl nedávno generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Jeden člověk se zranil při nehodě na dálnici D7 u Března u Postoloprt.
FOTO: Dopravu u Postoloprt zkomplikovala nehoda. Auto skončilo na střeše

U Postoloprt povede dálnice D7 v trase obchvatu postaveného v letech 1981 až 1990. Rozšíří se o dva další pruhy směrem od města. Kvůli tomu se posunulo fotbalové hřiště, vyrostlo u něj nové zázemí včetně tribuny, to staré se zbourá. Řešit se musí také ochrana dálnice před stoletou vodou na soutoku Chomutovky a Ohře, nebo založení železničních mostů přes dálnici v geologicky složitých podmínkách. Nahradí současný mostní objekt s dvojicí železničních tratí z Loun a Postoloprt do Mostu.

U Postoloprt zmizí křižovatky, zůstanou jen mimoúrovňové u Března a už hotová Postoloprty západ. Mezi Březnem a Postoloprty vyroste doprovodná silnice druhé třídy s novým mostem přes Ohři, na kterou se převede doprava. Pak se nynější most přes řeku zbourá, na jeho místě vyroste nový, dálniční. Přímo na dálnici má být osm mostů, další dva nad dálnicí a tři na ostatních komunikacích. Postaví se také dva železniční mosty, cestu pro pěší mezi městem a hřištěm zajistí podchod pod D7. V rámci stavby dálnice u Postoloprt vyroste pět protihlukových stěn s celkovou délkou 1060 metrů.

Dálnice D7. Ilustrační snímek.
Ředitel ŘSD: Dálnice D7 Praha – Chomutov bude hotová v roce 2028

Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů, první úseky byly postaveny v souvislosti s výstavbou tzv. Nového letiště v Praze-Ruzyni v průběhu 60. a 70. let minulého století. Do roku 1989 přibyly mezi Prahou a Slaným další části. V osmdesátých a devadesátých letech se postavily jako polovina dálnice obchvaty Slaného, Loun a Postoloprt.

V posledních patnácti letech řidiči začali postupně využívat celkem osm úseků D7 na Lounsku, Žatecku a Chomutovsku a také navazující část moderní silnice I/7 k česko německým hranicím v Krušných horách. Letos ŘSD dokončí úsek u Chlumčan na Lounsku a začne s výstavbou částí D7 ve středních Čechách. Celá dálnice má začít sloužit řidičům v roce 2028 nebo 2029.

Mohlo by vás zajímat: Muž zkolaboval v centru Žatce. Se záchranou rychle pomohli policisté

Zdroj: Policie ČR