Výzva od starostů z okolí rychlostní silnice R7 z Prahy do Chomutova, aby tato komunikace byla dostavěna jako čtyřpruhová za pomoci peněz z fondů EU, zřejmě vyslyšena nebude. Podle náměstka ministra dopravy Lukáše Hampla je to nereálné, ovšem v úvahu přicházejí jiné levnější varianty. Senátní podvýbor pro dopravu, jemuž byl apel adresován, v lednu pouze obecně podpořil urychlení výstavby vedoucí ke zvýšení bezpečnosti na R7 a podobných komunikacích, uvedl předseda podvýboru Petr Bratský (ČSSD).

„Evropa zcela zřetelně preferuje stavby, které jsou v rámci transevropské sítě. Což je problém R7, která na transevropské síti není a nikdy nebude," řekl senátorům Hampl. Připomněl, že silnice se nachází mezi rychlostní silnicí R6 na Karlovy Vary a dálnicí D8, která spojí Prahu a Drážďany. Podle náměstka je tak nereálné, že by Praha z Bruselu peníze na R7 dostala.

V případě R7 by ale v úvahu přicházelo levnější řešení, než je její rozšíření ze dvou na čtyři pruhy, poznamenal Hampl. Při využití záborů půdy kolem silnice by mohl být střídavě rozšířen na dva vždy jeden z jízdních pruhů. „To samozřejmě může po dobu dalších 15 až 20 let problém vyřešit, Bude to odpovídat intenzitě dopravy a investiční náklady by byly de facto přiměřené," uvedl náměstek.

Ministerstvo podle něj už pro úseky R7 kolem Panenského Týnce a Chlumčan vyhlásilo výběrové řízení na technickou studii, která má prověřit varianty řešení včetně posouzení efektivity vynaložených nákladů. Senátoři to podpořili.