Silnice z Loun na Prahu už dávno nedostačuje provozu, jaký na ní v posledních letech je. Další důkaz o přetížení pouze dvouproudé komunikace I/7, kde jsou časté smrtelné nehody, dodala lounská radnice. Při opětovném měření hustoty prokázala nárůst kamionové i osobní dopravy. Budou ale čísla stačit na rychlejší dostavbu R7? V současné době v plánech vlády není…

Měření sice ještě probíhají, přesná čísla budou známa za pár dní; už po prvním hodnocení je ale jasné, že počet aut opět roste. Lounská radnice měřila na I/7 loni, letos se tam vrátila ve stejných dnech.

Připomeňte si: Měření potvrdila zásadní nárůst intenzity dopravy

„Za první dva dny byly hodnoty naměřené na této silnici převyšující patnáct tisíc vozidel za čtyřiadvacet hodin. Tato první měření ukazují na opětovný vzrůstající trend dopravy, a to především té kamionové, kde se naměřená čísla blíží pětiprocentnímu nárůstu," informoval Deník Radovan Šabata, starosta Loun. Podle radnice se tak potvrzují informace od řidičů, kteří měli pocit, že doprava je opět o něco hustší po zprovoznění úseku na Chomutov, kam míří při své cestě řada kamionů. R7 využívají jako náhradu za nedostavěnou D8.

Silnice I/7 od Loun ke Slanému patří k nejnebezpečnějším v zemi. Na zastaralé komunikaci dochází velmi často k vážným nehodám, nezřídka i ke smrtelným. Například úsek u Sulce byl nedávno vyhlášen mezi nejnebezpečnějšími úseky v Ústeckém kraji.

Komunikace byla v minulosti projektována na hustotu 12 tisíc vozidel za den. Podle měření Ředitelství silnic a dálnic, které o dostavbě rozhoduje, toto číslo ještě I/7 nedosáhla. Lounská radnice provádí měření právě proto, aby prokázala, že silnice ve své současné podobě již nestačí.

Smrt úřadovala snad na každém kilometru

V boji o dostavbu R7 na čtyřpruh hlasitě argumentuje také policie. „Největším problémem v okrese Louny je jednoznačně silnice I/7 na Prahu. Kdyby nebylo této komunikace, tak jsme v okrese Louny při dopravních nehodách prakticky bez mrtvých. Tato komunikace je už dlouho za svou maximální zatížitelností. Jednoduše už nestačí tak velkému množství dopravy," říká Jiří Král, šéf dopravních policistů v okrese Louny.

Tragická nehoda na obchvatu Loun„Za ta léta došlo prakticky na každém kilometru k tragickému úmrtí. Je to silnice smrti a zbytečně. Potřebuje ještě někdo jiné argumenty pro dostavbu? Když si vezmeme dostavěný úsek u průmyslové zóny Triangle, tak tam prakticky nemáme žádné vážné dopravní nehody, možná před lety jednu. Jinak tam nejsou žádná úmrtí, žádná vážná zranění. Mimoúrovňová křížení, čtyři pruhy, rozdělení a ochrana svodidly, to vše pomáhá. Už tam nedochází k tragickým čelním střetům, maximálně narazíte zezadu, což není tak velká rána nebo se odřete o svodidla," odůvodňuje už dlouho nutnost dostavby Král.

Jenže… Na dostavbu silnice I/7 od Loun na Slaný chybějí peníze ve státním rozpočtu a ani nová vláda ČSSD, ANO a KDU ji nezařadila mezi priority. Kdy by k dostavbě mělo skutečně dojít, to se přesně neví. Mezi prioritami vlády R7 není.

Naděje souvisí s Triangle

Alespoň malý plamínek naděje ale před několika dny vykřesal premiér Bohuslav Sobotka při jednáních o příchodu obřího investora do průmyslové zóny Triangle. Firma by si totiž přála, celkem pochopitelně, dobré spojení do Prahy. „Je evidentní, že pokud přijde nový velký investor, bude to silná motivace pro urychlení dostavby R7," připustil český premiér.

Čtěte více: Premiér Sobotka: vláda udělá pro příchod investora maximum

Také ministerstvo dopravy prý v minulých dnech připustilo, že pokud se měření lounské radnice potvrdí, tedy že doprava je na I/7 hustší než říká Ředitelství silnic a dálnic, že se dostavba může urychlit. Přesný harmonogram, kdy bude R7 od Loun na Slaný dostavěna, ale zatím není známý. Dostavba je tedy zatím stále ve hvězdách…

Zástupcům okresu Louny tak nezbývá nic jiného, než dále za dokončení silnice bojovat. „Věříme, že naše práce nebude marná. Jen pádné argumenty, že kapacita této silnice ve variantě dvoupruhu již dávno nestačí, mohou pomoci. Snad se to brzy podaří," doufá lounský starosta Radovan Šabata.