„Letos chceme zahájit stavbu všech tří úseků ve Středočeském kraji. Probíhají tam archeologické průzkumy, které chceme letos dokončit a zahájit vlastní stavební práce,“ uvedl Radek Mátl. D7 má podle jeho slov být mezi Slaným a Panenským Týncem na Lounsku hotová do tří let.
Po letošním dokončení části u Chlumčan bude v Ústeckém kraji zbývat poslední úsek – rozšíření obchvatu Postoloprt. „Máme požádáno o vydání územního rozhodnutí a zpracovanou dokumentaci ke stavebnímu povolení. Jsem přesvědčen, že jsme schopni stavbu do dvou let zahájit,“ řekl Radek Mátl.
Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů, první úseky byly postaveny v souvislosti s výstavbou tzv. Nového letiště v Praze-Ruzyni v průběhu 60. a 70. let minulého století. Do roku 1989 přibyly mezi Prahou a Slaným další části. V osmdesátých a devadesátých letech se postavily jako polovina dálnice obchvaty Slaného, Loun a Postoloprt. V posledních patnácti letech řidiči začali postupně využívat celkem osm úseků D7 na Lounsku, Žatecku a Chomutovsku a také navazující část moderní silnice I/7 k česko německým hranicím v Krušných horách.
Dálnice je důležitá pro mezinárodní dopravu i pro dopravní spojení obyvatel Lounska, Žatecka, Mostecka a Chomutovska s Prahou. V blízkosti D7 vznikla řada průmyslových zón, které zaměstnávají tisíce lidí.