„Letos chceme zahájit stavbu všech tří úseků ve Středočeském kraji. Probíhají tam archeologické průzkumy, které chceme letos dokončit a zahájit vlastní stavební práce,“ uvedl Radek Mátl. D7 má podle jeho slov být mezi Slaným a Panenským Týncem na Lounsku hotová do tří let.

Po letošním dokončení části u Chlumčan bude v Ústeckém kraji zbývat poslední úsek – rozšíření obchvatu Postoloprt. „Máme požádáno o vydání územního rozhodnutí a zpracovanou dokumentaci ke stavebnímu povolení. Jsem přesvědčen, že jsme schopni stavbu do dvou let zahájit,“ řekl Radek Mátl.

Vizualizace ukazuje, jak by mělo středisko vypadat.
První středisko údržby dálnice na D6 vyroste u Lubence. Usídlí se tam i policie

Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů, první úseky byly postaveny v souvislosti s výstavbou tzv. Nového letiště v Praze-Ruzyni v průběhu 60. a 70. let minulého století. Do roku 1989 přibyly mezi Prahou a Slaným další části. V osmdesátých a devadesátých letech se postavily jako polovina dálnice obchvaty Slaného, Loun a Postoloprt. V posledních patnácti letech řidiči začali postupně využívat celkem osm úseků D7 na Lounsku, Žatecku a Chomutovsku a také navazující část moderní silnice I/7 k česko německým hranicím v Krušných horách.

Dálnice je důležitá pro mezinárodní dopravu i pro dopravní spojení obyvatel Lounska, Žatecka, Mostecka a Chomutovska s Prahou. V blízkosti D7 vznikla řada průmyslových zón, které zaměstnávají tisíce lidí.

Mohlo by vás také zaujmout: Galerie U Plazíka zahájila v Peruci už sedmnáctou sezónu

Zdroj: Deník/Ladislav Bába