Cestující si soupravu vyzkoušeli v úterý 23. října na trati mezi Rakovníkem, Louny a Mostem. V 9.30 hodin vyjela dvouvozová souprava z hlavního nádraží v Lounech do Mostu, o hodinu později se vrátila zpět do Loun. „Cesta byla příjemná, vozy jsou pohodlné,“ říkaly cestující Jana Kaněvová a Jitka Hamplová, když vystoupily v Lounech.

Soupravu přivezl vlakvedoucí Antonín Malý. „Vozidla jsou částečně nízkopodlažní, mají speciálně upravené WC pro cestující na vozíku,“ připomněla Markéta Krausová z tiskového oddělení Českých drah. Dvě moderní Regionovy v Ústeckém kraji už jezdí. „Pohybují se denně na trati mezi Děčínem a Rumburkem. Teď se s nimi setkají i cestující na opačné straně našeho kraje,“ řekl hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc. České dráhy nasazují tyto vlaky na menší regionální tratě, kde jsou zapotřebí.

Vozy vznikají ze starších vagonů

Regionovy vznikají komplexní rekonstrukcí starých motorových vozů. „Dnes jezdí na regionálních tratích ve všech krajích a zlepšují možnosti cestování pro vozíčkáře, starší lidi i maminky s kočárky,“ řekl Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD. V celé republice už jezdí čtyřicet Regionov, do roku 2010 by jich měly České dráhy obdržet od šumperské společnosti Pars ještě zhruba stovku. Jedna dvouvozová Regionova stojí 20 milionů korun, třívozová verze vyjde na 37 milionů.

Na Lounsku jezdí nové moderní vlaky