Téměř trojnásobný čas pro odbavení klientů a neustálé vážné problémy při obsluze. Takový je nyní stav nového Centrálního registru vozidel v Lounech. „U klientů z řad fyzických osob došlo k velkému zlepšení, chyby se vyskytují jen sporadicky," sdělila Jana Dvořáková, vedoucí správního odboru Městského úřadu Louny. Oč lepší je situaci u běžných lidí, o to horší je ovšem v případě tzv. právnických osob - podnikatelů a firem. „Tam se stále objevují závažné chyby. Často nám vyjedou úplné nesmysly," krčí rameny J. Dvořáková. 

Podle jejích poznatků si také nový program dodnes nerozumí se základními registry. „Úředník vidí data, která potřebuje, ale nemůže je přetáhnout k sobě. Přepisujeme to ručně, přičemž se často stane, že nám data z předchozí vyplněné strany zase zmizí," popisuje těžkosti vedoucí odboru.

To způsobuje delší čekací doby. „Místo původních zhruba patnácti minut na klienta je to dnes až čtyřicet minut," upřesnila Jana Dvořáková.

Nový centrální registr vozidel spustilo ministerstvo dopravy loni v červenci. Celý systém tehdy na řadu dní úplně zkolaboval a dosud se stále nepodařilo zajistit jeho plnohodnotný provoz.