Most u Kutrovic se má opravovat do konce letošního roku. Omezení je tam dlouhé 700 metrů, v dopravních špičkách se v místě tvoří dlouhé kolony aut. „Na místě je zaveden kyvadlový provoz jedním jízdním pruhem řízený semafory,“ informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). To nechalo loni na poškozené závěry mostu umístit retardéry, auta tam musela výrazně zpomalit. Tento měsíc se začalo s opravami na přemostění údolí s Bakovským potokem.

U Panenského Týnce na Lounsku se od loňského podzimu staví třiapůlkilometru dlouhý úsek dálnice D7 Praha – Chomutov.Zdroj: Ředitelství silnic a dálnicDruhé zdržení při cestách mezi Louny a Prahou čeká na řidiče u Panenského Týnce. V plném proudu je tam výstavba dálnice, která povede v trase původní silnice. Provoz z ní silničáři svedli na nově vybudované nebo upravené komunikace, i tam musí řidiči počítat se zdržením, zvláště při silném provozu. „Veškerá doprava je ze stávající silnice I/7 převedena ve dvou úsecích na značené objízdné trasy, které budou využívány až do zprovoznění dálnice na podzim roku 2021,“ informoval mluvčí ŘSD Jan Studecký. Stavba dálnice u Panenského Týnce letos pokročila, řidičům už například slouží velký kruhový objezd na okraji městečka.

Letos v létě by se měla začít stavět D7 u Loun. I tam čekají v této souvislosti na řidiče dopravní omezení.

„Nejprve se vybuduje nová polovina budoucí dálnice, na kterou se pak převede doprava. Pak se současná silnice zrekonstruuje, čímž se dokončí výstavba dálnice. Doprava mezi Prahou a Chomutovem tak stále bude probíhat v koridoru současného obchvatu Loun, přes město vedena nebude,“ vyplynulo z vyjádření Václava Marvana, koordinátora dostavby ŘSD. V době, kdy se bude převádět doprava, se počítá s několikadenním kyvadlovým provozem řízeným semafory.

„Hlavně, že ji dostaví…“

Šestikilometrová dálnice u Loun má být podle současných plánů dokončena v roce 2022. „Nějaká ta omezení budeme muset prostě vydržet, hlavní je, že se dálnice staví,“ přemítá Petr Protiva, který z Lounska denně dojíždí do zaměstnání do Prahy.

V plném proudu je také výstavba dvou úseků dálnice D6 Praha – Karlovy Vary. Tu zase využívají řidiči při cestách do hlavního města ze Žatecka a Podbořanska. I tam musí řidiči počítat s pomalejší jízdou, u Nového Strašecí je doprava svedena na novou doprovodnou komunikaci k budoucí dálnici. „Oproti chomutovské se i tak jezdí po karlovarce lépe. Do Prahy jezdím roky jen tudy,“ vysvětlil Lukáš Nováček ze Žatce.

Dopravní omezení čekají letos na řidiče i při cestách po jiných silnicích. Na podzim se má na silnici I/27 Žatec – Plzeň pokračovat v pracích na průtahu Jesenicí, během léta se bude vyměňovat asfalt na silnici I/6 ve směru na Karlovy Vary.