„Na motorkách jezdím, jen když je příhodné počasí, přes zimu ne. A auta by mohla poškodit sůl, která se v zimě sype na silnice,“ vysvětlil Jindřich Kabourek. Auta na zimní gumy tak „nepřezouvá“, práce má na konci podzimu i tak víc než dost. „Každé auto před zimou projedu, udělám si takový dvacetikilometrový okruh kolem Hříškova. Zkontroluji kapaliny, doliji nemrznoucí směsi, promažu brzdy a nafouknu pneumatiky,“ vypočetl. Všechna auta, i když je má v uzavřených prostorech, ještě přikrývá plachtami. Těm s těžkými motory podloží nápravy. Třeba Tatře 603 nebo Tatře 613. 

Motorky před zimou tolik neprojíždí, ale nastartuje je a ohřeje motor. „U motorek si musím dávat pozor, aby přes zimu nezatuhlo něco v motoru. Proto vyndávám svíčky a do válce stříknu injekční stříkačkou petrolu,“ vysvětlil. Přípravek nejen promaže vstřikovací trysky, ventily a palivový systém benzinového motoru, ale ochrání ho i před vlhkostí. Ta je přes zimu velkým nepřítelem aut i motorek. 

Zahájení sezóny na Klínovci, sobota 4. prosince 2021
Žádná panoramata. Lyžařům ale zamlžený Klínovec nevadil, hlavně že to jezdilo

Jindřich Kabourek má s auty a motorkami desítky let trvající zkušenosti. V roce 1962 si koupil svůj první stroj – Pionýra 550. Pamatuje si dobře, že to bylo v Roudnici nad Labem. Má ho dodnes. Stejně jako Jawu 350 z téhož roku. V letech 1965 až 1967 vykonával základní vojenskou službu, byl velitelem motospojek ve Slaném. Tam se jeho láska „k benzínu“ ještě prohloubila. A neopustila ho už nikdy.

Celý život bydlí v Hříškově, v tamním JZD pracoval jako nákupčí. Po Sametové revoluci měl velkosklad se zeleninou v Lounech, pak se jako soukromý zemědělec vrátil pracovat do Hříškova. Dopravu řešil v práci celý život. 

V jeho sbírce se nachází kromě jiného řada policejních motorek a aut. Třeba Jawa 350 typ 354 „Nanuk“, motocykl ze začátku 60. let určený pro tehdejší dopravní orgány Sboru národní bezpečnosti. Zaujme velkou kapotáží, ochranným plexisklem a objemnými bočními kufry třeba pro radiostanici.

Vojáci pomáhají v nemocnicích. Ilustrační foto.
V nemocnicích pomáhají studenti, vojáci i hasiči. V kraji jich jsou desítky

Z aut vlastní třeba zmíněnou Tatru 603, jež sloužila jako doprovodné vozidlo prezidentské kolony, nebo Tatru 613, kterou využívali pracovníci naší ambasády v Moskvě. Je majitelem různých volh, moskvičů, žigulíků, všechna auta mají „papíry“ a registrační značky. Většinu strojů koupil. Mercedes 200 D z roku 1974 dostal za to, že se nemocnému kamarádovi staral o holuby. 

S auty i motocykly jezdí na různé srazy, jednou by je chtěl v Hříškově vystavit. Má v plánu zřídit muzeum. Kvůli tomu Jindřich Kabourek koupil dva domy, jejich rekonstrukce probíhají.