V roce 2030 by řidičům mezi Žatcem a Mostem měla sloužit moderní komunikace, díky které se cesta o několik minut zrychlí.

Obchvat Velemyšlevsi se stavěl v letech 2014 až 2016, součástí je 538 metrů dlouhý most, který se v nejvyšším místě nad údolím Chomutovky tyčí ve výšce 37 metrů.

Most podobných parametrů, 377 metrů dlouhý a 40 metrů vysoký, překlene údolí Hutné u Žiželic. Jeho stavba se po rozsáhlém průzkumu území a výstavbě přístupových cest naplno rozjede na jaře příštího roku. Obchvat má být v provozu od konce roku 2025. Úplné dokončení je v plánu o rok později.

V roce 2028 se má začít stavět obchvat Havraně, který povede západně od obce. V současné době se připravuje dokumentace k procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Řidičům má nový čtyři a půl kilometru dlouhý úsek silnice sloužit v roce 2030. Obchvat současně vyřeší nebezpečný úsek mezi Havraní a Čepirohy, počítá se s úpravou křižovatek se silnicemi ve směrech na Nemilkov a Bylany.

Při modernizaci komunikace I/27 se počítá s výstavbou přídatných pruhů pro předjíždění. U Velemyšlevsi jsou v obou směrech, u Žiželic vznikne za mostem ve stoupání na Most. V opačném směru, tedy na Žatec, se s ním počítá u Havraně.

Silnici I/27 čeká modernizace i na dalších místech. V letech 2026 až 2029 se má rozšířit sedmikilometrový úsek mezi Mostem a Litvínovem do podoby čtyřpruhu, série obchvatů se chystá na severním Plzeňsku. V letech 2024 až 2027 se má stavět obchvat Plas, do roku 2030 se má jezdit po nové silnici u Kaznějova.

Mohlo by vás zajímat: Dálnice D7 u Loun je hotová, řidičům začal sloužit rozšířený obchvat

Ve středu 20. září začne řidičům sloužit nový dálniční úsek u Loun. | Video: Deník/Petr Kinšt