Ředitelství silnic a dálnic v letošním roce zprovozní 7,5 kilometru dlouhý úsek silnice R6 mezi Novým Sedlem a Sokolovem. Jedná se o poslední úsek mezi Karlovými Vary a Chebem, řidiči po otevření úseku pojedou mezi oběma západočeskými městy po nové čtyřproudové silnici R6.

Evropská komise v minulých dnech schválila příspěvek sedm miliard korun na přibližně 25kilometrový úsek rychlostní silnice R6 mezi Jenišovem u Karlových Varů a Kamenným Dvorem u Chebu. Celkové náklady na výstavbu jsou skoro 11 miliard korun.

Kdy se bude stavět silnice R6 mezi Karlovými Vary a Prahou, tedy i na Podbořansku, je ale nejasné.Stavba silnice R6 měla být podle prvních slibů dokončena v roce 2010. Postupně se ale termín posouval na 2015 a nyní se hovoří spíš o roku 2025.

Na Podbořansku se začala silnice R6 stavět mezi Lubencem a Bošovem, kvůli nedostatku peněz ji stavbaři po pár měsících opustili. Kdy se tam vrátí, je nejisté.V současné době to vypadá, že první úsek mezi Prahou a Karlovými Vary, který se začne stavět, bude obchvat Řevničova a Krušovic na Rakovnicku. I tady ovšem nad termínem visí otazník.

Obchvat Lubence v nedohlednu

Na stavbu obchvatu čekají netrpělivě také v Lubenci na Podbořansku. Příprava stavby sice probíhá, kdy se ale začne skutečně budovat, je také nejasné. Osmikilometrový úsek u Lubence má stát zhruba čtyři miliardy, Ředitelství silnic a dálnic jej proto rozdělilo na dvě části. Nejprve se má postavit vlastní obchvat severně od Lubence s třistametrovým mostem přes údolí Blšanky, který odvede dopravu z městečka. Následovat má úsek směrem na Prahu, který povede jižně od současné silnice. Ani tak peníze na obchvat v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury pro roky 2013 a 2014 nejsou. Počítá se jen s částkou 16 milionů, která je určena na vypracování dokumentace ke stavebnímu povolení.