Silnice I/27 Most – Plzeň, která vede přes Žatecko a Podbořansko, se v budoucnu výrazně změní.

V nejbližší letech se připravuje stavba několika nových úseků mezi Žatcem a Mostem, do budoucna se plánuje také stavba nových úseků mezi Žatcem a Plzní.

Smyslem stavby nových úseků je zlepšit dopravní spojení Ústeckého a Plzeňského kraje. Silnice I/27 bude v okrese Louny také významnou spojkou mezi rychlostními silnicemi R6 Praha – Karlovy Vary a R7 Praha – Chomutov.

V příštím roce by se měly začít stavět obchvaty a přemostění Žiželic a Velemyšlevsi, které v roce 2010, kdy se počítá s jejich dokončením, výrazně zrychlí dopravu mezi Mostem a Žatcem. Tyto nové úseky spojí část silnice I/27, která bude součástí mimoúrovňové křižovatky se silnicí R7 u zóny Triangle, která se už staví.

S novými stavbami na I/27 se počítá i mezi Žatcem a Plzní. V současné době se posuzuje vliv stavby na životní prostředí na 25 kilometrů dlouhý úsek mezi Žiželicemi a budoucí křižovatkou se silnicí R7 u Jesenice. V rámci tohoto úseku se počítá, že průtah Žatcem zůstane beze změny, pouze budou postaveny dva kruhové objezdy – se silnicí II/250 do Staňkovic a zřejmě i na jižním okraji města u benzínové stanice OMV.

Obchvaty

Za Žatcem ve směru na Plzeň se počítá se západním obchvatem Radíčevsi. Obchvat Sýrovic a Pšova je navržen ve dvou variantách, a to buď východní nebo západní. Obchvat Blšan má být západní, obchvat Strojetic je navržen buď východní, nebo západní. Dále je trase vedena východně od nynější silnice.

V dlouhodobém plánu je přestavba silnice I/27 i za jesenickou křižovatkou až do Třemošné u Plzně, kde se nový obchvat brzy začne stavět. Silnice se má obchvaty vyhnout všem obcím, včetně Jesenice, Kralovic, Plas nebo Kaznějova.

Se stavbou nových úseků silnice I/27 mezi Žatcem a Třemošnou u Plzně se v nejbližších letech nepočítá, k realizaci by mohlo dojít někdy kolem roku 2020. S úpravou silnice I/27 se počítá i v Plzni a dále až k Železné Rudě.