Výstavba rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Karlovými Vary je v ohrožení.

Současné vedení ministerstva dopravy totiž nepovažuje vybudování této silnice za svoji prioritu. Řekl to Marcel Chládek, senátor za okresy Louny a Rakovník a náměstek hejtmana Středočeského kraje.

„Když jsem měl jednání s ministrem dopravy, bylo mi řečeno, že momentální vedení nepovažuje tuto silnici za prioritní, že mají jiné silnice,“ sdělil Marcel Chládek. Čtyřproudová silnice R6 má vést zhruba v trase nynější komunikace I/6. V současné době je hotový úsek z Prahy k Novému Strašecí, pracuje se na úsecích mezi Karlovými Vary a Chebem. Na zbylou část, mezi N. Strašecím a K. Vary, tedy i na část vedoucí přes Podbořansko, ale státu chybí peníze.

Například na úsek silnice R6 Lubenec – Bošov, který se měl začít stavět už loni, má stát připravených na letošek jen sto milionů korun z potřebné 1,9 miliardy. „Proto není jasné, zda se tento úsek letos vůbec začne stavět,“ sdělila Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Na stavbu silnice chybějí peníze

A kdy dojde ke stavbě zbylých úseků na Rakovnicku, Podbořansku a východně od Karlových Varů, je v současné době kvůli nedostatku peněz nejasné úplně.

Marcel Chládek proto inicioval schůzku měst a obcí a také zástupců tří krajů, kterých se R6 týká – tedy Středočeského, Ústeckého a Karlovarského kraje. Cílem je podle Chládka vyvinout tlak na vedení, aby byla vybudována část rychlostní komunikace R6 alespoň ke křižovatce se silnicí II/229 Louny – Rakovník u Lišan a Krupé. Odtud by měl také v budoucnu vést nový silniční přivaděč do Rakovníka.

Chládek varuje, že by brzy na přivaděč a obchvat Rakovníka nemusely být peníze ze zdrojů Evropské unie, ze kterých je chce město na silnice získat. Vybudování obchvatu Rakovníka s přivaděčem z R6 je vyčísleno na částku okolo 800 milionů korun.

Miroslav Elsnic
Petr Kinšt