VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Prahy po hotové R7? Podle plánů nejdříve za deset let

Okres Louny - Dostavba R7 z Lounska na Prahu na široký čtyřpruh by snad měla konečně začít příští rok, hotová má být ale až v roce 2024. Nad projektem ale ještě visí řada otazníků. Některé úseky stále nejsou připravené. 

22.9.2014 2
SDÍLEJ:

Obchvat Loun, silnice I/7Foto: Deník/Zdeněk Plachý

Časté smrtelné nehody, čelní střety s vážnými následky, přetížená doprava, mnoho kamionů, hodně rozbitá cesta plná děr. Taková je v současnosti silnice I/7 z Lounska na Prahu. Nedokončený úsek od Bitozevsi ke Slanému už dlouhá a dlouhá léta bojuje o nutnou dostavbu. Hlavně díky příchodu obří investice do zóny Triangle se snad konečně podaří dotáhnout dokončení R7, příští rok by se měl začít stavět první úsek od Bitozevsi do Postoloprt.

Jenže! Ani start dostavby příští rok není úplně jistý. Pokud se nepodaří dohodnout, komu bude patřit most u Seménkovic, začátek dobudování R7 se možná opět odloží. Navíc, některé úseky na ani ne padesáti kilometrech nové komunikace, nejsou ještě vůbec připravené. Nejsou vykoupené pozemky, nejsou potřebná rozhodnutí. A tak, i pokud půjde vše ideálně, projedou se řidiči po kompletně hotové silnici až za dlouhých deset let.

Úsek Bitozeves - Slaný v roce 2024

„Předpoklad kompletní dostavby R7 v úseku Bitozeves – Slaný je rok 2024. Předpokládané náklady na dobudování v současných cenách, které se ale mohou měnit, činí 9,8 miliardy korun," uvedla pro Deník Nina Ledvinová, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Řidiči samozřejmě dostavbu R7 vítají, současná komunikace je výrazně přetížená, málokdo ale chápe, že ani ne padesát kilometrů silnice, o jejímž budování se mluví dlouhá léta, bude trvat deset let. „To snad ne. Za ty roky, co se o dostavbě silnice na Prahu mluví, se to přece už dávno mělo připravit. Proč to není a teprve se to bude dělat? Pár kilometrů se bude stavět deset let," nevěřícně kroutí hlavou například řidič Jiří Šimůnek, který do Prahy často jezdí.

Politici z regionu, poslanci, senátor, ale i starostové měst doufají, že se podaří harmonogram urychlit. Že se snad podaří výstavbu zkrátit. „Musíme se pořád připomínat, tlačit na zrychlení," shodují se. Otázkou ale je, zda se jim to povede, některé úseky na trase Bitozeves – Slaný jsou totiž v přípravě takřka na začátku. Pokud nepůjde vše ideálně, může se tak dokonce stát, že se termíny naopak ještě prodlouží.

Stavět se bude klasicky široký čtyřpruh

Naopak dobrou zprávou pro řidiče je, že se bude stavět široký čtyřpruh. „R7 bude nadále připravovována v původním šířkovém uspořádání," potvrdila Nina Ledvinová z ŘSD. Potvrdila tak, že se definitivně upustilo od zvažované varianty zúžení silnice na 21,5 metru, které by sice přineslo finanční úspory, komunikace by ale nebyla tak komfortní. Po celé délce tak bude silnice stavěna jako široký čtyřpruh (25,5 metru).

Dostavba by měla začít příští rok úsekem Bitozeves – Postoloprty. V roce 2016 se pak má podle ŘSD pokračovat obchvaty Loun a Panenského Týnce, tedy na nejvíce připravených úsecích. Jenže, i u těchto úseků jsou problémy a není jisté, zda nedojde ke zpoždění. Na trase z Bitozevsi do Postoloprt, která se má začít stavět v roce 2015, je to například most u Seménkovic. Zatím se Postoloprty, Bitozeves, kraj i ŘSD dohadují, v čí správě bude. Nikdo ho nechce, protože v budoucnu bude nutné vynakládat velké investice na údržbu. „Věříme, že se problém s mostem podaří vyřešit do konce roku. Pokud ne, nebude moci začít stavba tohoto úseku příští rok," přiznala Ledvinová.

Ani obchvaty Loun a Panenského Týnce ale nejsou připravené tak, že by bylo jisté, že se začne stavět v roce 2016. Nejsou zatím vydaná stavební povolení, chybí vykoupit některé pozemky. Další úseky jsou na tom ještě hůře, u těch, které se budou stavět později, má ale ŘSD ještě čas a věří, že se všechna povolení, projekty i výkupy podaří dotáhnout do zdárného konce. Přitom čím dříve bude R7 hotová, tím lépe.

Smrt na každém kilometru

Silnice na Prahu, od Loun ke Slanému, patří k nejnebezpečnějším v zemi. Nedávná měření tam evidovala patnáct tisíc aut denně, konstrukčně byla stavěna na dvanáct tisíc. Navíc doprava se stále zahušťuje, rok od roku je více také kamionů. Na zastaralé části dochází velmi často k vážným karambolům, nezřídka i ke smrtelným. Také proto odborníci tlačí na dostavbu.

Naopak hotová je mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí, kde dochází jen k minimu vážných nehod. „Za ta léta došlo prakticky na každém kilometru zastaralé části sedmičky k tragickému úmrtí. Je to silnice smrti a zbytečně. Potřebuje ještě někdo jiné argumenty pro urychlenou dostavbu? Mimoúrovňová křížení, čtyři pruhy, rozdělení a ochrana svodidly, to vše pomáhá. Na takových silnicích už pak nedochází k tragickým čelním střetům, maximálně narazíte zezadu, což není tak velká rána nebo se odřete o svodidla," odůvodňuje už dlouho nutnost rychlé dostavby Jiří Král, šéf dopravních policistů v okrese.

Autor: Hynek Dlouhý

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
10

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

Pavel Růžička

Poslanec Růžička: chci se věnovat bezpečnosti, je to mé hlavní téma

Nový poslanec Pavel Růžička čelí soudu. Budu souhlasit s vydáním, říká

Postoloprty – V případu jde o údajně nevýhodný prodej domu v centru Postoloprt z majetku města. Růžička se na něm měl podílet coby jeden ze zastupitelů města.

Poslanec Michal Kučera z Loun svůj mandát za TOP 09 neobhájil

Louny /ROZHOVOR/ - Zisk necelých čtyř procent v rámci okresu je pro lídra krajské kandidátky jednoznačně zklamáním. 

FOTBAL: Slavoj Žatec znovu prohrál a klesá tabulkou

Žatec - Domácí fotbalisté dřeli a snažili se, ale hosté z Brné stoprocentně využili své smrtící brejky.

AKTUALIZOVÁNO / SLEDUJEME ON-LINE

ON-LINE: Je sečteno. Volby v Ústeckém kraji drtivě ovládlo ANO před SPD

Ústecký kraj /FOTO/ - Sládek na policii, Horáček na koloběžce. To jsou jen některé ze zajímavostí, které jsme zachytili při volbách v Ústeckém kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení