To snad ani nemohli myslet vážně! Stát nemá peníze na rychlé dostavění silnice R7, a tak kohosi na ministerstvu napadlo, že by bylo levnější ji dostavět jen se třemi pruhy. Starostové z měst na trase hned začali bít na poplach…

…a vyplatilo se. Stát od svého „plánu B" ustoupil. Ten spočíval v tom, že chybějících zhruba čtyřicet kilometrů silnice by se dostavělo pouze se třemi pruhy. S tím, že ten třetí by sloužil jako „předjížděcí" střídavě pro oba směry.

To když starostové viděli, zhrozili se. „Úseky vedené ve dvou nebo třech pruzích jsou velkým bezpečnostním rizikem při předjíždění, což činí z této komunikace právě jednu z nejnebezpečnějších. Ne nadarmo se jí přezdívá silnice smrti," uvedl k tomu chomutovský primátor Jan Mareš. Podle něj je nutné, aby se silnice dostavěla ve čtyřech pruzích.

Bude nová koncepce

Jak primátor dodal, starostové se obávali, že nenápadný ústup ministerstva z původního záměru by znamenal, že R7 nakonec nikdy nebude dokončena jako čtyřproudá rychlostní silnice. Přitom tak byla od samotného začátku plánována.

Nakonec ministerstvo dopravy od myšlenky ustoupilo. Jak informovala Mf Dnes, ministerstvo předloží vládě a případně pak parlamentu upravenou koncepci na rozvoj dálnic druhého typu. To by se mohlo týkat právě i dostavby R7. Silnice by nebyla široká 25,5 metru, jak se původně plánovalo, ale o čtyři metry užší. Nezmizel by však čtvrtý pruh, ale souvislé odstavné pruhy na okraji, které by nahradily odstavné zálivy rozmístěné zhruba v půlkilometrových odstupech.

Mareše návrat k původnímu plánu potěšil. „Teď je ještě důležité, aby stát našel financování a tuto důležitou evropskou trasu dostavěl," dodal k tomu. Silnice totiž měla být hotová již před třemi lety, zatím je ale dokončená jen zčásti. Především na Chomutovsku, kde by se letos měly vybudovat části vedoucí k Droužkovicím a Novým Spořicím. Dál na Lounsku či ve středních Čechách na dokončení silnice čekají a žádné termíny neznají.