Silnice v okrese Louny nejsou v nejlepším stavu, na opravy je a pravděpodobně v nejbližší době bude málo peněz.

Některé komunikace už připomínají spíše tankodromy, než silnice. Rekonstrukce se ale odkládají.

Slalom, který by se v obtížnosti vyrovnal tomu olympijskému. Cesta II/225 ze Žatce na Kadaň je hlavně v úseku mezi obcí Chbany a Rokle na některých místech pořádně rozbitá. Ve výběru těch „nej“ komunikací určitě bude na předních příčkách. „Je to hrozná cesta, obrovské díry, je umění se jim vyhnout. Raději jezdím do Kadaně přes hráz Nechranické přehrady, je to sice delší, ale daleko pohodlnější,“ říká o úseku okolo Poláků Věra Dlouhá, která cestu z Kadaně do Žatce a zpět absolvuje každý den.

Ona i další řidiči, kteří si na stav silnice dlouhodobě stěžují, mají ale zatím smůlu. Díry, do kterých se schová i celé kolo, prozatím zůstanou. Komunikace se opravuje jen částečně, to ale nestačí. „Silnice II/225 byla opravena formou výspravy výtluků, a to jak balenou drtí, tak i emulzí. Větší opravy nebyly provedeny, protože silnice má podstoupit větší rekonstrukci v rámci krajských investic,“ informovala Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí Ústeckého kraje.

Opravovat se tedy bude, ale kdy, to zatím nikdo neví. Vzhledem k nedostatku finančních prostředků to ale určitě hned tak nebude. „Momentálně probíhá dokončování projektové dokumentace,“ upřesnila Hanáčková, v jaké fázi příprav se v současné době rekonstrukce nachází.

Je to katastrofa, jak silnice vypadá, říká řidič

Také řidiči jezdící po III/2501 z Lišan do Postoloprt, další silnici, která by určitě uspěla v soutěži o nejhorší cestu okresu Louny, mají smůlu. „Jen si tam ničím auto. Mělo by se to co nejdříve opravit, je to katastrofa. Je to tam i nebezpečné,“ vypráví o svých zkušenostech z častých cest přes hodně poškozený úsek Jiří Šimůnek. Také tam probíhaly a ještě budou probíhat malé výspravy, v případě této silnice ale zatím není kompletní rekonstrukce ani v plánu. „V tomto úseku byla provedena bodová výsprava, další proběhne v průběhu listopadu,“ konstatovala Hanáčková.

I další silnice v okrese Louny, i když se Ústecký kraj snaží je průběžně opravovat, jsou v bídném stavu. Chybějí peníze. Žalostný stav komunikací je dlouhodobým problémem, jednak je způsobený daleko větším zatížením, než na které byly silnice před desítkami let stavěné. Zčásti může za neutěšený stav i přetěžování kamionů, někdy také nekvalitně odváděná práce při opravách.

Výrazné zlepšení situace ale nečekejte. Hodně peněz odčerpala, a také velké škody na silnicích napáchala, loňská vydatná a dlouhá zima. Další finance, které kraj mohl použít na opravy cest, musel vydat na nápravy škod po letošních povodních. Na silnice tak chybějí stamiliony.

„Vzhledem k významnému poškození krajských silnic při srpnových povodních by se částka potřebná na stabilizaci stavu komunikací ve správě kraje pohybovala kolem jedné miliardy korun,“ přiznává tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková. Ústecký kraj spravuje celkem 3 700 km silnic II. a III. třídy v sedmi okresech. V okrese Louny je v jeho vlastnictví 831 kilometrů.