Devět miliard korun. To je částka, na kterou by měly zhruba vyjít plánované velké silniční stavby v okrese Louny do roku 2020. Jsou zahrnuty v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a v jeho střednědobém výhledu na roky 2017 a 2018. V minulých dnech rozpočet fondu projednala vláda, na podzim zamíří ke schválení do Poslanecké Sněmovny.

V okrese Louny by se podle dokumentu mělo do roku 2020 postavit osm úseků silnic, dva z nich se už staví. Realizace zbylých šesti ale závisí na řadě okolností.

V současné době se na silnici I/27 Žatec - Most staví obchvat Velemyšlevsi. Kvůli problémům při zakládání mostu přes údolí Chomutovky se stavba časově opozdila o několik měsíců. V současné době se předpokládá, že bude dokončena v závěru příštího roku.

Druhou chystanou stavbou na téže silnici je obchvat a přemostění Žiželic u Žatce.  Podle současných plánů by se měl obchvat Žiželic a nový silniční most nad údolím s obcí začít stavět v roce 2018.

Otazníky u R7

Počátkem listopadu se plánuje otevření prvního úseku rychlostní silnice R6 Praha - Karlovy Vary v okrese Louny, a to mezi Lubencem a Bošovem. Příští rok by se měl začít stavět navazující samotný obchvat Lubence. Ředitelství silnic a dálnic ale stále ještě nemá vykoupené všechny potřebné pozemky. Zbylé čtyři úseky se chystají na rychlostní silnici R7 Praha - Chomutov. Příští rok se má začít stavět úsek Postoloprty - Bitozeves a v roce 2017 obchvaty Loun a Panenského Týnce. Mezi obchvaty Loun a už hotového úseku u Sulce se plánuje zkapacitnění silnice u Chlumčan, se kterým se má začít v roce 2018.

U silnice R7 je ale zahájení výstavby zmíněných úseků nejisté. Stát zvažuje, že dostavbu čtyřproudové silnice zadá soukromému investorovi v rámci financování formou PPP. Z národních zdrojů na ni totiž potřebné miliardy asi budou chybět a silnice není zařazena v síti hlavních evropských tahů, takže stát na ně nebude žádat o dotaci z Operačního programu doprava 2.