Letos na jaře byla slavnostně zahájena stavba rychlostní silnice R6 Praha – Karlovy Vary v úseku mezi Lubencem a Bošovem na Podbořansku.

Počítalo se s tím, že letos začnou práce jen v omezeném rozsahu, například terénními úpravami či přeložkami sítí. Plně stavět se mělo začít od příštího roku.

Nyní ale hrozí, že se stavba úseku zastaví a ani se nerozeběhne. Je totiž na seznamu silnic v ČR, jejichž výstavba není letos finančně pokryta.

Uvedl to Gustav Slamečka, ministr dopravy ČR. Podle jeho slov chybí na výstavbu dopravní infrastruktury v ČR desítky miliard korun. Hrozí, že se některé stavby vůbec nezačnou realizovat a některé rozestavěné se zakonzervují a dokončí někdy později. A výstavba dalších se odkládá prakticky na neurčito.

Na seznamu staveb, které zmínil, že nemají pro letošek zajištěno finanční krytí, je i úsek silnice R7 Praha – Chomutov mezi Postoloprty a Bitozevsí. Ten se měl začít stavět na konci letošního roku. Naopak nedostatek peněz by se neměl dotknout letos zahájené výstavby čtyřproudové silnice R7 mezi Chomutovem a křižovatkou se silnicí I/27 Most – Plzeň na Žatecku. Ta je totiž z velké části financována z evropských dotací.

Peníze chybějí i na přípravu staveb

Ale stavby, na které evropské peníze nepůjdou, budou mít s financování do budoucna velké problémy. Podle ministra dopravy se to mimo jiných týká i silnice R6 mezi Karlovy Vary a Novým Strašecím. V současné chvíli je nereálné, že by se některý z úseků na ní začal stavět dřív než v roce 2013. A hrozí, že se zastaví i samotná příprava výstavby této rychlostní silnice, jako je například zhotovení projektové dokumentace, průzkumy v terénu nebo výkupy pozemků.

Obdobná situace je i u silnice R7 Praha – Chomutov. Ředitelství silnic a dálnic už letos na jaře oznámilo, že kvůli nedostatku peněz zastavilo přípravu silnice R7 v případě rozšíření obchvatů Postoloprt a Panenského Týnce. A peníze na vlastní stavby úseků na R7 bude v nejbližších letech shánět ještě hůř.

R7 a R6 nejsou hlavní prioritou

Dostavba obou rychlostních silnic R7 a R6, které mají vést okresem Louny, je v nejbližších letech nereálná také kvůli tomu, že podle aktuálního plánu výstavby dálnic a rychlostních silnic v ČR do roku 2025, patří obě mezi komunikace do skupiny s až třetí, poslední prioritou.

ŽATECKÝ A LOUNSKÝ DENÍK JE NA FACEBOOKU! STAŇTE SE FANOUŠKEM!