Obě ředitelky ze slučovaných lounských školek odešly do penze. Podle tamní radnice dojde změnou k zefektivnění řízení mateřských škol. Navíc narozených dětí v Lounech ubývá, od roku 2011 klesl jejich počet ve školkách o 60.

„Šedesát dětí je jedna mateřská školka. Tímto rozhodnutím zachováme počet školek i jejich rozmístění. Dojde také ke snížení počtu dětí ve školkách a ve třídách, což bude mít nepochybně pozitivní dopad pro vývoj dětí, přístup k nim bude více individuální. Citlivě jsme se tak vyhnuli variantě některou ze školek zavřít,“ vysvětlil radní pro školství Milan Čermák.

Slavnostní otevření nové třídy v lounské MŠ Fügnerova.
V lounské MŠ Fügnerova slavnostně otevřeli novou třídu a přivítali děti

Město Louny je zřizovatelem osmi mateřských škol. „Slučováním nevytváříme nic neobvyklého. Osobně jsme se s paní vedoucí odboru školství před dvěma lety nechali inspirovat v Chomutově, kde tento způsob řízení funguje,“ řekl starosta Loun Milan Rychtařík.

„Podobný model jednoho ředitelství a pod ním odloučených pracovišť funguje při řízení MŠ například v sousedních městech, tedy v Bílině, Litvínově, Jirkově, Litoměřicích,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí radnice Marcel Mihalik.

Právě ale ve zmíněných Litoměřicích vyvolalo sloučení školek pod jedno vedení negativní reakce ze strany rodičů dětí a zaměstnanců tamních mateřských škol. Pod petici namířenou proti tomuto kroku se během září podepsalo více než šest set lidí.

Ilustrační foto
Šikana učitelek? Petice volá po odvolání ředitelky školek, město vše prověří

„Jsme hrubě nespokojeni s fungováním mateřských škol ve městě. Ze školek odcházejí kvalitní učitelky a mnoho rodičů dá raději dítě do soukromého zařízení. Jako hlavní příčinu vidíme nebezpečnou koncentraci moci v rukou jediné osoby, ředitelky mateřských škol,“ uvedli autoři litoměřické petice. Podle nich fungování 11 mateřských škol v Litoměřicích pod jediným vedením má mimo jiné za následek, že jsou školky unifikované a rodiče tak nemají možnost výběru.

„Tento systém také brzdí manažerský růst perspektivních učitelek, z nichž by se za jiných okolností mohly stát ředitelky jednotlivých školek. Město přichází o kvalitní osobnosti,“ píše se v petici.

Vedení Litoměřic se začalo podněty uvedenými v petici zabývat. Požádalo Českou školní inspekci a inspektorát práce o zhodnocení kvality, podmínek, průběhu a výsledků předškolního vzdělávání v litoměřických školkách spravovaných městem.

V Lounech se do dvou slučují čtyři z osmi školek. Zda bude tento trend v budoucnu pokračovat, se vedení města podle Marcela Mihalika rozhodne po vyhodnocení zkušeností z tohoto kroku.