Řidič osobního auta vyjížděl ze Žatce Husovou ulicí a na křižovatce nad obchodem Tesco u benzinové pumpy chtěl odbočit doleva a pokračovat směrem na Plzeň. Jenže při tom nedal přednost traktoru, který jel po hlavní silnici od Plzně v opačném směru. Obě vozidla se střetla, traktor se převrátil a jeho řidič při srážce utrpěl těžké zranění nohy se zlomeninou stehenní kosti a několikaměsíční léčbou.

Nehoda se udála před třemi roky, v lednu 2015. Byla jednou z několika, které se v posledních letech na tomto místě staly. Křižovatka je totiž dost komplikovaná, hlavní silnice u ní je úzká, není na ní žádný odbočovací pruh. Přitom je velmi frekventovaná, každý den jí projedou tisíce aut. Husova ulice je podle sčítání vozů nejvytíženější v Žatci v rámci městského provozu, na hlavní trase Plzeň - Žatec - Most - Ústí je rovněž velmi hustý provoz.

Ilustrační foto.
Při nehodě na Podbořansku se zranilo šest lidí

Představitelé města Žatce by chtěli křižovatku nechat přestavět, aby měla bezpečnější parametry. Snaží se už několik let prosadit vybudování kruhového objezdu na této křižovatce. Avšak zatím v tomto směru nenacházejí společnou řeč s Ředitelstvím silnic a dálnic, správcem uvedené "plzeňské" silnice. Ředitelství se přiklání k variantě postavit na místě nikoli okružní křižovatku, ale jen odbočovací pruh na hlavní silnici.

Naposledy se obě strany sešly v závěru prosince, ale k žádnému posunu nedošlo. "Spokojeni nejsme, budeme o křižovatce jednat dál. Odbočovací pruh se nám nezdá dostatečný. Kvůli vyšší bezpečnosti bychom tam chtěli mít okružní křižovatku. Je to názor celé rady města," uvedla starostka Žatce Zdeňka Hamousová.

ŘSD počítá s pruhem navíc

„O problému na křížení Husovy a Plzeňské ulice víme. V roce 2016 jsme k němu nechali zpracovat technickou studii. Křižovatku navrhujeme rozšířit a vybudovat jeden samostatný jízdní pruh pro odbočení. O jiných úpravách v této chvíli zatím neuvažujeme. Jednání s městem ale budou pokračovat," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Nina Ledvinová.

Hustota aut a doba jejich výskytu na uvedené křižovatce v posledních letech vzrostly i proto, že v její blízkosti byly vybudovány nové obchody, například zmíněné Tesco, ale také obchodní centrum s průmyslovým zbožím pro stavebníky, instalatéry a různé "kutily". Řada aut kvůli tomu odbočuje z hlavní plzeňské silnice doleva směrem do města a musí dávat přednost protijedoucím vozům.

Ilustrační foto
Na silnicích regionu loni vyhaslo 13 životů. I kvůli přetíženým hlavním tahům